فرمانده قرارگاه فرهنگی خلیج فارس معرفی شد



حجت الاسلام حمید فلاحتی در حکمی از سوی مشاور فرهنگی وزیر نفت به عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی خلیج فارس در صنعت نفت معارفه شد.

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایرنا،طبق این حکم وظیفه ساماندهی مسائل فرهنگی صنایع نفتی کشور و افزایش تعامل این دستگاه ها با سایر نهادها و ذی‌نفعان در استان های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان به فلاحتی واگذار شده است.

مراسم معارفه فرمانده قرارگاه فرهنگی خلیج فارس در صنعت نفت ظهریکشنبه با حضور احمد مجیدی نسب مشاور فرهنگی وزیر نفت و جمعی از مدیران نفتی استانی و کشوری در پالایشگاه ستاره خلیج فارس برگزار شد.

مشاور فرهنگی وزیر نفت در این مراسم اظهارداشت: از سال ۹۲ تا کنون ۲ قرارگاه فرهنگی در استان های بوشهر و خوزستان از سوی وزارت نفت تشکیل شده بود که به دلیل جانمایی دو پالایشگاه بزرگ در استان هرمزگان و تاکیدات مقام معظم رهبری بر ساماندهی مسائل فرهنگی، قرارگاه خلیج فارس را نیز امروز تشکیل دادیم.

احمد مجیدی‌نسب، یکی از اصلی‌ترین هدف‌گذاری‌ها از تشکیل قرارگاه فرهنگی خلیج فارس را کاهش تنش‌ها و افزایش تعامل صنایع نفتی با سایر دستگاه‌ها و ذی نفعان منطقه‌ای عنوان کرد.

 

مشاور فرهنگی وزیر نفت ابرازداشت: در مناطقی که صنعت نفت بر زندگی مردم و مردم بر روند حرکتی صنعت نفت تاثیر دارند، تشکیل این دست قرارگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه از بکارگیری افزون بر یکهزار نفر روحانی در وزارت نفت خبر داد و گفت: این افراد وظیفه مقابله با تهاجمات فرهنگی را بر عهده دارند.

مجیدی‌نسب افزود: قرارگاه فرهنگی خلیج فارس همانند قرارگاه‌های زمان جنگ عمل می کند زیرا رهبر انقلاب شرایط امروز جامعه را شرایط جنگی خوانده و ما نیز باید به فراخور این وضعیت عمل کنیم.

مشاور فرهنگی وزیر نفت اضافه کرد: مسوولان استان هرمزگان نیز دغدغه‌های رهبر انقلاب را در راستای چالش‌های فرهنگی را جدی بگیرند تا با هم‌افزایی به سمت ساماندهی بیشتر مسائل فرهنگی حرکت کنیم.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار در ضلع غربی پالایشگاه بندرعباس ساخته شده و ظرفیت این پالایشگاه ۳۶۰ هزار بشکه میعانات گازی است که در قالب سه مرحله ۱۲۰ هزار بشکه‌ای در نظر گرفته شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها