اعلام برنامه های هفته ی شناخت و پیشگیری از اپیدمی "ایدز" در کیش



اول دسامبر (برابر ۱۰ آذر) روز جهانی ایدز نامگذاری شده به همین مناسبت برنامه هایی ویژه برای افرایش شناخت از این بیماری و پیشگیری از آن در کیش در نظر گرفته شده است.

به گزارش صبح ساحل،رئیس مرکز توسعه سلامت در این خصوص می گوید: ایدز فراتر از یک بیماری است و مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی جوامع را در بر می گیرد و این هفته، فرصت مناسب برای جلب مشارکت سیاستگذاران و مسئولان، بیان اقدامات، دستاوردها و چالش های موجود و همچنین تکریم فعالیت های دست اندرکاران در مبازره این بیماری است.

 دکتر محمدرضا رضانیا، برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس و دانشگاه ها، هتلها، برگزاری کمپین،آموزش ، مشاوره  و تست سریع اچ آی وی بصورت سیار، زیر نویس شعار های مرتبط با ایدز و ارائه پیام های رادیویی و کارشناسی از طریق رسانه های جمعی، توزیع بروشور و ارائه بسته های آموزشی را بخشی از برنامه های متنوع هفته اطلاع رسانی ایدز در کیش برشمرد.

 وی شعار امسال روز جهانی مبارزه با ایدز را " آگاهی و پیشگیری ،آزمایش و درمان اچ آی وی  ذکر کرد و افزود: این شعار بیانگر اهمیت موضوع است.

رئیس مرکز توسعه سلامت همچنین به اهمیت مقوله پیشگیری از ابتلا به عفونت HIV از طریق آموزش های خانواده‌ها و اولیای مدارس، اشاره کرد و افزود: آموزش های لازم در این خصوص باید در مدارس به ویژه دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها، برای پیشگیری از ابتلا به عفونت HIV به جوانان ارائه شود.  

 طبق برخی آمارها ۶۵ درصد مبتلایان به ایدز در ایران از بیماری خود بی اطلاع هستند و بی اطلاعی از این بیماری یکی از دلایل شیوع و ابتلای به آن است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها