عباس امینی زاده:

کمکی از دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی بندرعباس دریافت نمی کنیم



شهردار بندرعباس با بیان اینکه قیمت وسایل نقلیه عمومی چندین برابر شده است، گفت: حمل و نقل عمومی بندرعباس نیاز به سرمایه گذاری دارد و کمک های دولتی نیز در این راستا وجود ندارد.

به گزارش صبح ساحل به نقل از  خبرگزاری موج، عباس امینی زاده شهردار بندرعباس در جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی استان هرمزگان، گفت: در سال ۸۹ طرح جامع حمل و نقل شهر بندرعباس تصویب و در وزارت کشور مطرح شد و توسعه حمل و نقل شهری به تصویب رسید..

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۳ شروع مطالعه در رابطه با حمل و نقل عمومی در شهر بندرعباس انجام شده است، تصریح کرد: ۴۲ دستگاه اتوبوس خریداری کرده‌ایم و باید بدانیم حمل و نقل عمومی نیاز به سرمایه گذاری دارد.

امینی زاده بیان کرد: در سال های پیش دولت ۹۰ میلیون تومان بودجه در اختیار شهرداری می گذاشت اما در حال حاضر اتوبوس یک میلیارد تومان است و کمک های دولت نیز وجود ندارد.

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه خطوط حمل و نقل محلات شهر بندرعباس را گسترش می دهیم، اضافه کرد: هزینه کلی پروژه بی آر تی در بندرعباس، ۹۸ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: خط بی آر تی برای اورژانس و آتش نشانی و امنیت بسیار مفید است و هزینه‌ها را کاهش می دهد و استقبال از آن به خوبی صورت گرفته می‌شود.

بابک هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس، که در این نشست حضور داشت، اذعان کرد: طرح زوج و فرد به زودی دربندرعباس اجرا می شود.

هاشمی گفت: سلامت شهر به خطر افتاده و باید خودرو محوری را کنار بگذاریم بندرعباس شهر خودرو محور است.

وی با بیان اینکه هرمزگان چهارمین استان کم تحرک است و باید پیاده روها و پیست های دوچرخه سواری را افزایش دهیم، اظهار کرد: ۱۷۷ کیلومتر معابر در بافت مرکزی شهر بندرعباس داریم و حمل و نقل با خودرو شخصی در این راها بیشتر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه بیش از۱۵ کیلومتر می توانیم معابر در شهر بسازیم، تصریح کرد: بافت مرکزی شهر بندرعباس را باید اصلاح کنیم و بی آر تی تا آخر سال به بهره برداری می‌رسد.

هاشمی تصریح کرد: بی آرتی اولویت شهر است و ترافیک با وجود بی آر تی کم‌تر می‌شود. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها