رهایی پسر نوجوان پس از دوهفته اسارت در دست آدم ربایان؛

پایان روزهای تلخ علیرضا 15 ساله



به گزارش صبح ساحل،لحظات می‌گذرد و پسر نوجوان وارد حیاط ساختمان آگاهی می‌شود، مادر سراسیمه می‌دود و پسرش را به آغوش می‌کشد، اشک می‌ریزد، نگاهی به سروصورت او می‌اندازد بوسه‌بارانش می‌کند، صدای هلهله در محوطه می‌پیچد و گلبرگ‌ها بر سروصورت پسر ریخته می‌شود...


فلش بک به اواخر آبان ماه


عصر یکی از روزهای اواخر آبان ماه است و علیرضا بعد از خداحافظی با مادرش برای خرید نان از خانه خارج می‌شود، نیم ساعتی می‌گذرد ولی خبری از آمدنش نیست، زن جوان دلشوره عجیبی دارد نگاهی به اتاق پسر می‌اندازد تلفن همراهش را نبرده است، خورشید غروب می‌کند و آسمان چادرشب به سر می‌کند ...
زن نگران است هر دقایقی کنار درب منزل می‌رود کوچه را می‌نگرد. به پرس‌وجو از همسایه‌ها و دوستان و آشناییان می‌پردازد و همه‌جا را جست‌وجو می‌کند اما این تلاشها فایدهای ندارد و نمی‌تواند علیرضا را بیابد.


تحقیقات به بن‌بست می‌رسد


ساعاتی بعد پلیس در جریان ناپدید شدن این نوجوان قرار می‌گیرند و وارد ماجرا می‌شوند، تحقیقات شروع می‌شود با بازبینی تصاویر دوربینهای مداربسته در اطراف منزل مشخص می‌شود پسر نوجوان از کوچه همیشگی به سمت نانوایی نرفته است و از کوچه دیگری عبور کرده است، در تحقیقات از شهود و کسبه محل دریافتند که وی پس از خرید اجناس از سوپرمارکت خارج‌شده است و کسی او را ندیده است.


روزهای سخت بی‌خبری


چند روزی از ناپدید شدن این نوجوان می‌گذرد و اهالی محل به نوبه خود مادر را دلداری می‌دهند که امیدت به خدا باشد، حتماً خبر سلامتی‌اش به‌زودی به گوشمان می‌رسد... زن جوان آرام و قرار ندارد هرچند ساعت یک‌بار نگاهی به اتاق پسر می‌اندازد و اشک می‌ریزد، عکس همسرش را برمی‌دارد آرام با خود حرف می‌زند، «بهت قول دادم که مواظب بچه‌هایت باشم اما...، بعد از تو مرد خانواده شده نمی‌گذارد سختی بکشم، کمک دستم هست...پس کجاست علیرضای من؟ ...».


خبر آدم‌ربایی


خانواده در برزخ هستند نمی‌دانند این پسر کجاست تا آنکه افرادی ناشناس از طریق تلفن به خانواده اطلاع می‌دهند اشخاصی ادعای طلب از پدر درگذشت این نوجوان رادارند و اعلام کرده‌اند که وی را ربودند و به کشورهای همسایه منتقل‌شده است. خانواده شوکه می‌شوند که بدهکار کسی نیستند...


نوجوان ربوده‌شده در کوهستان‌های میناب


فرمانده انتظامی هرمزگان در این مورد می‌گوید: در پی وقوع یک فقره گزارش آدم‌ربایی نوجوان 15 ساله اهل لارستان ساکن بندرعباس، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و از همان ابتدا احتمال ربایش باانگیزه اخاذی، تسویه‌حساب یا ارتکاب سایر جرائم دیگر متصور گردید. سردار «غلامرضا جعفری» می‌افزاید: پس از انجام تحقیقات میدانی از شهود و کسبه محل مشخص شد فقدانی پس از خرید از سوپرمارکت خارج و هیچ‌کس هم شاهد صحنه‌ای مبنی بر ربایش وی نشده است.


وی بابیان اینکه بافاصله زمانی چندروزه از فقدان، از ناحیه افراد ناشناس با خانواده فقدانی ارتباط برقرار که طی آن‌ها آدم‌ربایان ادعای طلب از پدر فرد ربوده‌شده نموده و اعلام کرده‌اند که فرد ربوده‌شده به کشورهای همسایه منتقل‌شده است می‌گوید: مأموران با اقدامات پلیسی و تلاش شبانه‌روزی مطلع شدند فرد ربوده‌شده توسط دو نفر در نقطه نامعلومی از کوهستان‌های بخش سرنی میناب که از مناطق اشرار خیز می‌باشد نگهداری می‌شود.


رهایی از چنگال آدم‌رباییان


 پلیس به سرنخهایی در خصوص مفقود شدن این پسر دست می‌یابند و پس از انجام تعقیب و مراقبت چندساعته این دو متهم، مشخص می‌شود نامبردگان با یک دستگاه خودروی پراید در یک مسیر فرعی قصد دارند ربوده‌شده را به میناب منتقل کنند که طی عملیاتی غافلگیرانه در محور «میناب - رودان» خودرو متوقف و فرد ربوده‌شده که شرایط روحی و جسمی مناسبی ندارد از چنگال آدم‌ربایان آزاد می‌شود.


دستگیری آدم‌رباییان


فرمانده انتظامی هرمزگان بابیان دستگیری 3 نفر در این رابطه و با تأکید بر اینکه اعترافات متهمان طراح اصلی نقشه آدم‌ربایی شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیرشده خاطرنشان می‌کند: اقدامات پلیسی جهت شناسایی و دستگیری سایر همدستان در دستور کار مأموران قرار دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها