کِیک با طعم قرص و کپسول در هرمزگان



به گزارش صبح ساحل،دیروز دکتر فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این خصوص توضیحاتی ارائه نمود که کیک‌های تولیدی کارخانه‌های کشور سالم و استاندارد هستند و تأییدیه بهداشتی دارند و با اطمینان اعلام کردند محصولات تولیدی در کارخانه‌های داخلی طبق بررسی‌های متعددی که انجام‌شده هیچ‌گونه آلودگی نداشتند؛ فقط لازم است شهروندان محصولات شناخته‌شده و معتبر را که دارای علامت استاندارد و برچسب اصالت می‌باشند، از مغازه‌ها و فروشگاه‌های معتبر تهیه و با خیال راحت استفاده کنند.


خودداری از مصرف مواد غذایی با بسته‌بندی‌های مخدوش


دکتر نوروزیان تأکید کرد که مواد غذایی استانداردی که دارای برچسب استاندارد و پروانه تولید است و تأییدیه بهداشت دارد، سالم است به شرطی که بسته‌بندی آن‌ها دست‌نخورده و سالم باشد؛ و مردم می‌توانند با خیال راحت و بدون هیچ دغدغه‌ای مصرف کنند. لذا اگر بسته‌بندی مواد غذایی مخدوش بود از مصرف آن خودداری کنند.


وی این را هم افزود که طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط معاونت بهداشتی دانشگاه و شبکه‌های بهداشت و درمان استان نمونه‌ها و اقلام مشابه گزارش‌شده از فروشگاه‌ها و انبارهای مختلف شهر جمع‌آوری و در حضور کارشناسان معاونت بهداشتی و غذا و دارو باز شد و پس از بررسی دقیق هیچ‌گونه مواد غیرطبیعی (قرص و یا کپسول) در آن‌ها مشاهده نشد.


رد قرص و دارو در کیک‌ها


دکتر نوروزیان در توضیح این شایعات گفت: با توجه به خبرهای غیررسمی و گزارش‌هایی مبنی بر وجود قرص‌ها یا داروهایی در برخی کیک‌ها با بررسی کارشناسی که همکاران بهداشت محیط و کارشناسان غذا و دارو دانشگاه داشتند و مشاهده چرخه تولید کیک‌ها که به‌صورت صنعتی تولید می‌شود عملاً امکان اینکه جسم خارجی بزرگی مثل قرص و یا کپسول از نازل دستگاه که خمیر کیک را جهت پخت تزریق می‌کند وجود ندارد.
وی اضافه کرد: در طول فرآیند تهیه کیک که در دمای بسیار بالا پخت می‌شوند؛ بدون شک هرگونه محصول خارجی که ادعا می‌شود در کیک وجود دارد با این درجه حرارت از بین می‌رود.


بررسی کیک‌ها در حضور نمایندگان شرکت‌ها


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی و حوزه بهداشت هرمزگان سلامت مردم اعلام کرد و افزود: اما سلامت روانی هم در کنار سلامت جسمی باید به آن پرداخته شود به نظر می‌رسد رواج چنین رفتارهای غیراخلاقی باعث ایجاد یک ناامنی روانی و به مخاطره افتادن بهداشت روانی افراد می‌شود؛ و همان اندازه که سلامت جسمی حائز اهمیت است سلامت روانی نیز اهمیت دارد.

 دکتر نوروزیان ضمن اشاره به پیگیری این موضوع توسط معاونت‌های بهداشتی و غذا و دارو دانشگاه یادآور شد: در مراحل نخست اعلام گزارش به معاونت غذا و دارو در خصوص کیک‌های حاوی قرص از شرکت‌های مرتبط که این کیک‌ها از محصولات آن‌ها بودند دعوت شد و با حضور مسئولین و یا نمایندگان شرکت‌های مذکور، نمایندگان معاونت غذا و دارو، کارشناس صنایع غذایی و کارشناسان آزمایشگاه‌ها چندین کارتن که حدود 30 تا 40 بسته از نمونه‌های مختلف کیک بود به‌صورت دقیق بررسی و در هیچ‌کدام از این کیک‌ها هیچ قرص و یا کپسولی مشاهده نشد.


 وی خاطرنشان کرد: پس از مکاتبات لازم توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه با سازمان غذا و دارو کشور نمونه‌ها را جهت بررسی و آزمایش به این سازمان ارسال شد تا پس از اعلام نتیجه تصمیمات لازم اتخاذ گردد.


تحویل کیک‌های مشکوک به شبکه بهداشت


دکتر نوروزیان از مردم و همشهریان گران‌قدر درخواست در صورت مشاهده هر نوع کیک حاوی خارجی محصول را با بسته‌بندی به مرکز بهداشت یا شبکه بهداشت شهرستان موردنظر تحویل نمایند.

غیرقابل انتشار: 1منتشر شده: 8
شريفي
۲۰ آذر ۱۳۹۸
اگر شما پيدا كرديد ميبرديد تحويل ميداديد
کاربر
۲۰ آذر ۱۳۹۸
جناب دکتر میفرمایند در دمای بسیار بالای پخت هرگونه محصول خارجی که ادعا می‌شود در کیک وجود دارد از بین میرود . آخه دکتر جون مگه درجه پخت چقدره که جسم خارجی از بین بره . خودت این حرفت باورت میشه؟
مسعود
۲۰ آذر ۱۳۹۸
اخیرا یکی از مهارتهای مدیریتی این شده که کل یک موضوع را از بیخ و بن منکر شوند. از زحمات بی خاصیت این دسته از مدیران عزیز سپاسگزاریم.
معصی
۲۰ آذر ۱۳۹۸
دو روز پیش داخل کیک تاینی داخل مدرسه پسرم کلاس پنجم در آوردن الان دادن آزمایشگاه
مامان مبین
۲۰ آذر ۱۳۹۸
ایشون گفتن از کارخونه نبوده نگفتن دروغه ..احتمال داره بعد از خروج از کارخونه این قرصارو میزارن
صمد
۱۶ آذر ۱۳۹۸
دقیقا امروز و دیروز تو روستای ما گربند حوالی بندرعباس پیدا شده توکیکای مختلف. چرا میگین دروغه ؟؟؟؟؟؟؟؟از خدا بترسین برین از مدیر مدرسه ابتدایی و از بهداشت بپرسین
بانو
۱۴ آذر ۱۳۹۸
همین امروز همسایمون یه قرص تو بیسکویتی که برا بچه اش خریده بود پیدا کرده،بیسکویت tamiyan
م ت
۱۳ آذر ۱۳۹۸
چی میگی همه دیدن شما چرا قایم میکنید ما موندیم
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها