برگزاری کنسرت «پرواز همای» در قشم



به گزارش صبح ساحل،این کنسرت با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

رییس کانون موسیقی قشم در این باره  گفت: گروه موسیقی مستان متشکل از ۶ هنرمند حدود ۲۰ قطعه مختلف از آثار قدیم و جدید خود را اجرا کردند.

لیلا بازرگانی افزود: در این کنسرت پرواز همای با سه تار و به عنوان خواننده پاشا هنجینی با ساز نی و مسلم علیپور با کمانچه به هنرنمایی پرداختند.

وی ادامه داد: محمود نوذری با سنتور، حمیدرضا یوسفی با تنبک و جیم‌بی و میلاد علیپور با تار دیگر اعضای گروه نوازندگان را تشکیل می‌دادند.

رییس کانون موسیقی قشم تصریح کرد: « این چه جهانی است»، «نان و دندان»، بخش آخر « موسی و شبان»، «عاشق دیوانه»، «نشود فاش کسی آنچه میان من و توست» و «مه پاره» از جمله قطعاتی بود که در این رویداد اجرا شد.

وی افزود: «رباعی های خیام»، «عاقبت ای دل همه پا در گلیم»، «ما را به جز توبه شکستن هنری نیست» و قطعه بندری نیز از دیگر قطعات اجرا شده در این کنسرت بود.

شرکت در جشنواره موسیقی فجر، فضای باز کاخ نیاوران، تور کنسرت‌های آمریکا (Disney Hall)،کنسرت ارکسترال با رهبری شهرداد روحانی و تور کنسرت‌هایی از هامبورگ تا هلند از جمله فعالیت‌های پرواز همای است.

اجرای موزیکال داستانهای مثنوی و آثار شعرای بزرگ کشور همچون اپراهای «موسی و شبان»، «مرغ سحر» و «عقل و عشق و آدمی» به رهبری شهرداد روحانی از جمله کارهای نو و بدیع این هنرمند گیلانی است.

از آلبوم های موسیقی پرواز همای نیز می توان به «در شب گیسوان تو» و «سرزمین بیکران» اشاره کرد.

او کنسرت های متعددی را با گروه مستان با عنوان «مستان و همای» برای حفظ جنگل‌ها و جلوگیری از نابودی حیوانات به روی صحنه برد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها