نایب رئیس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق ایران

رشد اقتصادی استان کرمان با وصول مالیاتی هم‌خوانی ندارد



به گزارش صبح ساحل،"اصغر آهنی ها" در نشست همفکری نمایندگان اتاق کرمان در هیات های حل اختلاف مالیاتی گفت: استان های فارس و اصفهان با وجود داشتن تولید ناخالص داخلی بیشتر از کرمان، مالیات کمتری را پرداخت می کنند، کرمانی ها نیز باید این درخواست را مطرح کنند تا با کاهش سهم مالیات، فضای کسب و کار بهتری را داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق ایران، گفت: سهم کرمان از وصول مالیات کشور در سال ۱۳۸۷ حدود ۳۷۰ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۳۹۸به ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده، در حالی که رشد اقتصاد استان بسیار کمتر از این نسبت بوده است.

"جلیل کاربخش" نایب رئیس اتاق کرمان نیز در این جلسه با اشاره به سیاست های سازمان مالیاتی کشور برای تامین بخشی از بودجه سال آینده کشور از محل مالیات گفت: برای کمک به فعالان اقتصادی باید هیات های حل اختلاف مالیاتی تقویت شوند.

وی افزود: امیدواریم پایه های مالیاتی توسعه و افزایش یابد تا هزینه مضاعفی به بنگاه های اقتصادی و صاحبان صنایع و مودیان شناخته شده تحمیل نشود و بتوانند به فعالیت های خود ادامه دهند.

کاربخش ادامه داد: سهم استان کرمان در لایحه بودجه ۹۸ حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان مصوب شده اما شنیده ها حاکی از آن است که سازمان امورمالیاتی کشور سهم وصولی مالیات سال جاری را ۴۵۰۰ میلیارد تومان ابلاغ کرده است. از این رو از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بعنوان ناظران بر حسن اجرای قانون درخواست داریم که به این امر مهم نظارت و رسیدگی نمایند زیرا اگر این فشار مالیاتی بر مودیان شناسنامه دار تحمیل شود امکان تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی در آینده نزدیک محتمل است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها