سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:

خود مراقبتی و رعایت بهداشت فردی گامی مهم در پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا



سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیماری آنفلوانزا یک بیماری تنفسی حاد واگیر است که عامل آن ویروس آنفلوانزا می باشد که با توجه به آغاز فصل سرما این بیماری رخ می دهد از مهم ترین علائم بیماری تب و لزر، سرفه، درد گلو، بیحالی، ضعف و دردهای عضلانی و مفصلی است؛ ویروس آنفلوانزا به طور عمده از طریق هوا توسط سرفه و عطسه کردن فرد بیمار، منتقل می شود.

به گزارش صبح ساحل به نقل از  خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ دکتر محمود حسین پور افزود: خودمراقبتی و رعایت بهداشت فردی در پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا نقش مهمی دارد.

وی بیان کرد: از آغاز فصل سرما 401 نفر به علت بیماری شدید تنفسی در بیمارستان های استان بستری، و خدمات بهداشتی و درمانی لازم نیز دریافت کرده اند.

 دکتر حسین پور ابراز کرد: با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزا در برخی از استانها، 88 بیمار که مشکوک به آنفلوانزا بودند پس از انجام آزمایش های تکمیلی 13 مورد مثبت آنفلوانزا شناسایی شد که بلافاصله اقدامات درمانی لازم برای این بیماران صورت گرفت.

وی با اعلام اینکه تاکنون در استان 2 مورد مرگ ناشی از بیماری آنفلوانزا که جزو بیماران پرخطر بودند، گزارش شده است؛ تصریح کرد: از شهروندان تقاضا می شود در صورت امکان هنگامی که بیمار هستند از رفتن به محل کار ومدرسه اجتناب کنند تا از گسترش بیماری، و انتقال به دیگران جلوگیری شود.

دکتر حسین پور با تاکید بر اینکه بیماری آنفلوانزا می تواند در گروه های پر خطر ایجاد مشکل کند، گفت: گروه های پرخطر شامل افراد سالمند، کودکان زیر 5سال، زنان باردار، بیماران دیابتی، قلبی عروقی، و افرادی که دچار بیماری مزمن ناتوان کننده و بیمارانی که به هر دلیل با تجویز پزشک کورتون مصرف می کنند؛ می باشند، که نیاز به مراقبت بیشتری دارند لذا این افراد از تماس نزدیک با بیماران خودداری کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه خاطر نشان کرد: شستن دست ها اغلب به حفاظت از شما دربرابر میکروب ها کمک می کند و اگر صابون و آب در دسترس نیست از محلول یا ژل های ضد عفونی کننده موجود در بازار استفاده کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها