ورود کامیون‌های باری به بندرشهید رجایی بدون مجوز ممنوع است



به گزارش صبح ساحل به نقل از ایرنا، مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان گفت: براساس توافق صورت گرفته بین بنادر ودریانوردی و اداره کل راهداری وحمل ونقل استان، از۲۰ آذرماه جاری تنها کامیون‎‌هایی امکان ورود به بندر شهید رجایی را دارند که از پایانه‌های باربری مستندات ومدارک لازم را دریافت و اطلاعات آن‌ها به این اداره کل (بنادر ودریانوردی) ارسال شده باشد.

الله مراد عفیفی‌پور روز سه شنبه در تشریح این خبر افزود: بنابرآمارهای تحلیلی، درحال حاضر روزانه بیش از ۴ هزار دستگاه کامیون حمل بار وارد بندرشهید رجایی شده و یا از آن خارج می‌شود که بخش بیشتری از این آمارها مربوط به جابه‌جایی کالاهای وارداتی، ترانزیتی و کالاهای اساسی است.

وی همچنین به طرح کنترل دسترسی در بندرشهید رجایی اشاره کرد وبیان داشت: در راستای طرح الکترونیکی کردن روند ورود و خروج کامیون‌ها به این بندر، در سالجاری نشست‌های متعددی بین مسوولان سازمان بنادر ودریانوردی و راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هرمزگان برگزار شده است.

مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان اظهارداشت: درراستای این طرح درگام نخست، بندرشهید رجایی به کالاها و کانتینرهای موجود درمحوطه‌های بندر را تنها به کامیون‌های بین شهری که ازطریق سامانه راهداری وحمل ونقل جاده‌ای تایید شده اند، تخصیص خواهدداد و یگان حفاظت از ورود کامیون‌های بدون مجوز، به محوطه‌های بندری جلوگیری می‌نماید.

عفیفی پور ابرازداشت: اطلاع رسانی ابعاد مختلف طرح کنترل دسترسی و تبادل اطلاعات الکترونیکی دربسترنرم افزاری ایجاد شده بین سازمان بنادرودریانوردی و اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای هرمزگان و بخش‌های صنفی مربوطه عامل کلیدی درموفقیت این طرح است.

 منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بهره مندی از ۲ پایانه پیشرفته کانتینری و برخورداری از تجهیزات مدرن دنیا در زمینه خدمات رسانی به کشتی های نسل هفتم (سوپرپست پانامکس)، کانونی ترین، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه وبارگیری بیش از ۸۰ درصد از اینگونه کالاها درسطح کل بنادر کشور را برعهده دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها