۱۰۷۵ مددجوی کمیته امداد هرمزگان مهارت‌های اشتغال را فراگرفتند



به گزارش صبح ساحل، معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امدادامام خمینی(ره) هرمزگان گفت: این دوره‌های آموزشی در سه سرفصل آموزش‌های مقدماتی به تعداد ۲۳۹ نفر، مهارت‌آموزی ۳۶۸ نفر و پایدارسازی و توسعه طرح‌های اشتغال به تعداد ۴۶۸ نفر بوده است.

عبدالرضا خسروانی روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: برای برگزاری این دوره‌های آموزشی افزون بر سه میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی بیان داشت: تعداد ۱۸۶ نفر از مددجویان این نهاد امسال با تخصیص اعتباری افزون بر ۵۸۰ میلیون ریال از طریق ارائه خدمات کاریابی درسالجاری در بنگاه‌های اقتصادی استان هرمزگان مشغول به کار شدند.

معاون کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت: این نهاد آمادگی دارد تا متناسب با نیاز کارفرمایان، نیروی کار را آموزش دهد وهمچنین کارفرمایانی که نیروهای کار موردنیاز خود را از بین مددجویان آموزش‌دیده این نهاد تامین نمایند کنند می‌توانند از تسهیلات بدون بهره تا سقف ۲ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال بهره مند شوند یا به مدت ۲ سال از بسته تشویقی این نهاد در قالب پرداخت حق بیمه سهم کارفرما از این نهاد استفاده نمایند.

خسروانی، آموزش‌های کاربردی و بازار محور را لازمه‌ی اشتغال پایدار مددجویان کمیته امداد عنوان کرد و گفت: ایجاد و ارتقای دانش فنی ومهارت‌های حرفه‌ای مددجویان ازطریق آموزش‌های مقدماتی، مهارت‌آموزی، آموزش‌های تکمیلی فنی و حرفه‌ای، کارآفرینی و ترویجی متناسب با نیازهای شغلی، به‌منظور کاریابی و افزایش بازدهی طرح‌های اشتغال، زمینه‌ی اشتغال پایدار و خودکفایی مددجویان را فراهم می‌سازد.

وی یکی از اساسی‌ترین اهداف کمیته امداد را ایجاد اشتغال و درآمد پایدار عنوان کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و نظارت بر اجرای طرح‌های اشتغال می‌تواند در این راستا بسیار کارساز باشد که امید است مددجویان تحت حمایت بامهارت آموزی و فراهم شدن زمینه اشتغال، به استقلال اقتصادی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها