بسترهای مشارکت فعال معلولان در جامعه گسترش یابد



به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، احسان دلیری شامگاه امروز در جشن روز جهانی معلولان اظهار داشت: معلولیت یک تفاوت است که باعث می‌شود انجام برخی کارها برای افراد معلول سخت‌تر از دیگران باشد.

وی با تاکید بر لزوم گسترش بسترهای مورد نیاز برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان معلول، افزود: وجود این ضرورت‌ها می‌تواند مشارکت فعال و موثر افراد دارای معلولیت در جامعه را تسهیل‌ و تضمین کند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش قشم تصریح کرد: خودباوری و تلاش مضاعف نیز از نقش بسزایی در رسیدن معلولان به جایگاه اجتماعی واقعی‌شان برخوردار است.
گفتنی است، در این آیین که به همت آموزشگاه استثنایی با نیازهای ویژه ارمغان قشم در سالن رشد منطقه آزاد برگزار شد، دانش آموزان معلول با اجرای سرود، نمایش، قصه‌گویی، شعر و دیکلمه خوانی روز خود را گرامیداشتند.

آموزشگاه ارمغان قشم با ۱۶ نفر کادر آموزشی به عنوان تنها مدرسه استثنایی زیر نظر آموزش و پرورش، دارای ۹۷ دانش آموز معلول در سه مقطع پیش دبستانی، دبستان و متوسطه اول است.

با توجه به اینکه بخش عمده دانش آموزان این مدرسه از اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه هستند و در خارج از شهر قشم سکونت دارند، سروریس ایاب ذهاب از مهمترین مشکلات آنان به شمار می‌‎رود.

احداث سه کلاس درس دیگر جهت دایر کردن دوره متوسطه دوم نیز از دیگر نیازهای اساسی این آموزشگاه است.

دانش آموزان این آموزشگاه دارای معلولیت‌های ناشنوایی، نابینایی، اوتیسم و کم توانی ذهنی و حرکتی هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها