صدور مجوز ساخت فقط برای شناورهای تولیدی داخلی



به گزارش صبح ساحل،به نقل از فارس، سید حسن ابراهیمی در دومین جلسه ساماندهی کارگاه های شناورسازی فاقد مجوز که با محوریت رونق تولید داخلی و با حضور نمایندگان اداره کل شیلات، اداره صمت و پایگاه دریابانی چابهار و مدیران شناورسازی های فاقد مجوز در سالن جلسات بندر شهید بهشتی برگزار شد اظهار کرد: بر اساس آسیب شناسی و مطالعات انجام شده شناسایی تعداد زیادی شناورهای بدون هویت صورت پذیرفت، این در حالی است که قبل از ساخت شناورها باید فرایند اخذ مجوز ساخت به صورت قانونی طی و پس از آن برای تولید اقدام شود.

به گفته وی، با توجه به این مهم و جهت ساماندهی کارگاه ها و رونق تولید شناور داخلی، کارگاه های شناورسازی فاقد مجوز شناسایی شد تا برای رفع مشکلات آن ها به صورت کارشناسی اقدام شود، همچنین فعالیت کارگاه ها به صورت مجاز و قانونی پیگیری و شناور استاندارد در استان تولید شود.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از آنجایی که شناور باید بر اساس استانداردهای تعریف شده تولید شود، مسئولیت نظارت بر این امر توسط سازمان بنادر و دریانوردی به موسسات رده بندی واگذار شده است تا تولید شناورهای استاندارد داخلی رونق یابد.

ابراهیمی تاکید کرد: کارگاه های شناورسازی ابتدا باید جهت اخذ مجوز و پس از آن برای مراحل ساخت شناور استاندارد اقدام کنند، برای شناورهای صیادی نیز باید موافقت اصولی صید از اداره کل شیلات استان اخذ شود.

وی با بیان این که باید صدور مجوز ساخت منوط به تولید شناور در کارگاه های استان باشد اضافه کرد: می طلبد تدابیری اتخاذ شود تا از ورود شناورهای فاقد مجوز از خارج استان جلوگیری و جهت رونق تولید داخلی اقدام شود.

بر اساس این گزارش، در این نشست مشکلات و موانع شناورسازی های فاقد مجوز در خصوص فضای کارگاهی، اعتبارات مالی، مجوز، بیمه، نیروی انسانی و ... بررسی و جهت رفع آن راهکارهایی ارائه شد، همچنین مقرر شد دستگاه های اجرایی متولی با هم افزایی برای احیای صنعت شناورسازی، رونق تولید داخلی و ساماندهی کارگاه های فاقد مجوز اقدام کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها