مراکز نیکوکاری هرمزگان ۴۷۳ میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند



به گزارش صبح ساحل ، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: این نهاد از سال ۹۳تاکنون اقدام به راه‌اندازی ۷۹ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و معتمدان محله‌ها نموده است.
علی الهیاری شامگاه چهارشنبه درخصوص عملکرد پنج ساله مراکز نیکوکاری هرمزگان افزود: کمک‌های مردمی درقالب نقدی، کالا و خدمات مستقیم از طریق مراکز نیکوکاری فعال درسطح استان جذب و به محرومان و نیازمندان مساعدت شده است.
وی بیان داشت: در شروع فعالیت در سال ۹۳ مجموع درآمد مراکز نیکوکاری فعال هرمزگان یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال بوده اما با برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های اتخاذ شده در پنج سال اخیر در این حوزه رشد و توسعه ۹۸ داشته است.
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت: مراکز نیکوکاری استان از ابتدای سالجاری تاکنون توانسته‌اند ۱۹۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خدمات به نیازمندان ارایه دهند.
الهیاری گفت: کمیته امداد تنها تسهیل‌گر، ناظر و پشتیبان فعالیت‌های مراکز نیکوکاری محله محور هستند و این مراکز در کنار شناسایی ظرفیت‌های محلی در حوزه‌های اقتصادی، حرفه‌ای و تخصصی، نیازهای هر محله و افراد نیازمند ساکن در منطقه را شناسایی و با هم‌افزایی دیگر موسسه های خیریه، سعی در رفع مشکلات آنان می‌کنند.
وی ادامه داد: مراکز نیکوکاری نقطه عطفی درتحقق عدالت اجتماعی ومروج سنت حسنه انفاق و احسان درجامعه می‌باشند.
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان و کاستن از گرفتاری‌ها و مشکلات آنان، در کشور ما که همواره در انجام مسوولیت‌های اجتماعی پیشرو بوده و تنها با همیاری و همدلی مردم نیک‌اندیش محقق خواهدشد.
هرمزگان جز پنج استان اول فقیر کشور است و به لحاظ بیکاری نیز آمار بالایی دارد که این زیبنده استانی با ظرفیت‌های فراوانی همچون داشتن صنایع بزرگ نیست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها