رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان تشریح کرد

رد پای باند سازمان یافته در سرقت کانتینر چای / سارقان مغازه های بندرعباس دستگیر شدند



سارقان کانتینر حامل 5 تن چای به ارزش 8 میلیارد ریال در اسکله شهیدرجایی پس از گذشت حدود دو ماه ، به دام قانون افتادند.

کانتینر حامل محموله ای از اسکله شهیدرجایی و سازمان بنادر مفقود شده است . این پرونده ای بود که اواخر شهریورماه سال جاری  در دستور كار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان  قرار گرفت. کارگاهان با انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقات میدانی دریافتند یک دستگاه کشنده دانگ فنگ بدون انجام تشریفات وارد محوطه اسکله و سازمان بنادر شده و پس از بارگیری، کانتینر موصوف بدون رعایت تشریفات خروج کالا و ثبت در دستگاه مربوطه اقدام به سرقت یک دستگاه کانتینر محموله بار چای کرده است.پلیس در ادامه تحقیقات سرنخی به دست آوردند که باند سارقان سازمان یافته در این خصوص فعالیت دارد.

به گفته سرهنگ عبدالمجید کرمی رئیس پلیس آگاهی استان،در ادامه تحقیقات و رصد کلیه دوربین های مداربسته،مسیر حرکت خودرو حامل کانتینر مسروقه، مشخص شد که  کانتینر مذکور به سمت شرکت هایی که اقدام به صادرات کالا به صورت فله ای می نمایند حرکت کرده است.

هفته گذشته کارگاهان  با همکاری یگان حفاظت بندر شهید رجایی کانتینر مسروقه را در حالی که شماره ارقام آن به صورت حرفه ای تغییر داده شده بود در محوطه یک شرکت در زیر چندین کانتینر مخفی شده است یافتند. در این رابطه 9متهم تاکنون دستگیر شده اند و در بازرسی از محوطه شرکت و یک انبار ، میزان 5تن چای مسروقه به ارزش 8میلیارد ریال کشف شد.

دستگیری باند 7نفره سارقان جوان  مغازه

باند سارقان حرفه ای در بندرعباس شناسایی و به  دام قانون افتادند.

«قفل مغازه ام را تخریب کردند و اموالم را به سرقت بردند ... دیشب  عده ای کرکره مغازه ام را شکستند و بیشتر وسایل ها را به سرقت بردند...».  این سخنان مالبختگانی بود که امسال  به کلانتری ها مراجعه و طی شکایتنامه ای از خسارتهای مالی به مغازه شان سخن گفتند. پرونده این سرقت ها در بخش قضایی و پلیس آگاهی  روز به روز افزایش می یافت ، پلیس پس از مراجعه به محل وقوع سرقت،  مشاهده می کردند این سرقت ها با شگردها ماهرانه ای انجام گرفته و هیچ ردی از سارقان به جا نمانده وهمچنین نحوه سرقت نیز شبیه به هم است .

 کارگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان ، با تلاش فراوان ، موفق شدند سرنخی از سارقان را بیابند و دستگیری آنها از ماه قبل شروع شد. این سارقان بین سنین 18 تا 27 ساله به 37 فقره سرقت مغازه در سطح شهر بندرعباس  که درب آن  استحکام کمتری داشتند  اعتراف کردند. مغازه های سرقت شده از جمله سوپرمارکت ، فروش لوازم برقی ، لوازم ساختمانی و... بوده است  که به گفته رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان ، اکثر اموال سرقتی کشف و به صاحبانش تحویل داده شده است.

 ماجرای پرونده سرقت

رئیس پلیس آگاهی استان در خصوص این پرونده گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت به شیوه کرکره زنی و تخریب قفل درب ورودی مغازه سطح شهر بندر عباس که به صورت ماهرانه عمل نموده و آثاری از خود در صحنه جرم به جا

نمی گذاشتند، بلافاصله پیگیری موضوع به صورت ويژه در دستور كار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

سرهنگ کرمی افزود:کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی سه نفر از سارقان حرفه ای را شناسایی و

در یک عملیات منسجم پلیسی آنها را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه  طی تحقیات فنی و بازجویی های اولیه، متهمان به 37 فقره سرقت مغازه و 15 فقره سرقت داخل خودرو با همدستی 4 نفر مالخر اعتراف کردند که سایر متهمان نیز با هماهنگی قضائی دستگیر شدند با اشاره به اينكه تحقیق از متهمان جهت کشف سایر سرقت های احتمالی ادامه دارد، اظهار داشت: از مخفیگاه سارقان مقادیری اموال مسروقه از جمله لوازم مغازه و ابزارآلات صنعتی مسروقه کشف شد .

 

   

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها