تلف شدن غیر عادی پرندگان را گزارش کنید



به گزارش صبح ساحل،دکتر محمد جانباز روز پنجشنبه گفت: پرندگان آبزی(اردک، غاز)، بوقلمون، مرغ و خروس، شترمرغ، مرغ شاخدار، پرندگان زینتی وغیره از جمله پرندگان حساس به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان می باشند.
وی بیان داشت: تلف ناگهانی، پرخونی تاج وریش، خونریزی زیرجلدی درساق پا، علائم تنفسی، افت ناگهانی تولید، کاهش مصرف دان و بی حالی از علائم بیماری آنفولانزای فود حاد در پرندگان است.
مدیرکل دامپزشکی هرمزگان اظهارداشت: تماس با پرندگان مبتلا و کود آلوده، ذرات گرد و غبار، آب و دان آلوده می تواند باعث انتقال بیماری شود.
وی، اجرای اقدام های بهداشتی قرنطینه ای در مراکز پرورش، جلوگیری از تماس پرندگان بومی وصنعتی با پرندگان مهاجر وحشی، نگهداری نکردن هرگونه پرنده با حیوان دیگر در داخل مرغداری، ضدعفونی کود و گرفتن مجوز بهداشتی حمل از دامپزشکی، جلوگیری از ورود پرندگان وجوندگان به سالن ها و انبار، تعویض کامل لباس و کفش و استفاده از کلاه و ماسک برای تمامی افرادی در تماس مستقیم با طیور را برای کنترل و پیشگیری مهم عنوان کرد.
جانباز، در پایان بر رعایت اصول امنیت زیستی جهت پیشگیری از ورود عامل بیماری آنفولانزای حاد پرندگان، افزایش آگاهی مردم و آشنایی بیشتر با این بیماری حاد تاکیدکرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها