کاهش 16 درصدی مسافر هوایی در پروازهای داخلی



به گزارش صبح ساحل،به نقل از تین نیوز،درحالی بیش از 8 ماه از سال جاری گذشته است که به تازگی سازمان هواپیمایی کشوری سالنامه آماری حمل و نقل هوایی در سال 97 را در سایت خود منتشر کرده است.

در این سالنامه عملکرد شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در پروازهای داخلی، پروازهای بین‌المللی، عملکرد ایرلاین‌های خارجی در پروازهای بین‌المللی، نشست‌وبرخاست هواپیماها در فرودگاه‌های کشور و اطلاعات و شاخص‌های عملیاتی شرکت‌های هواپیمایی  منتشر شده است.

در این بخش از گزارش نگاهی به عملکرد شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در پروازهای داخلی خواهیم انداخت و در روزهای آتی بخش های دیگر این گزارش را منتشر خواهیم کرد.

کاهش 16 درصدی مسافر هوایی در پروازهای داخلی

در سال ۱۳۹۷، شرکت‌های هواپیمایی ماهان ایر، آسمان، ایران ایر، ایران ایرتور، آتا، کیش ایر، زاگرس، تابان، کارون، معراج، کاسپین، قشم ایر، پویا ایر، وارش، ساها و سپهران مبادرت به حمل مسافر، بار و پست در فرودگاه‌های کشور کرده‌اند.

بر اساس آمار منتشر شده، تعداد 19 میلیون و 912 هزار و 948 هزار نفر مسافر، 12 هزار و 576 هزار تن بار و هزار 262 هزار تن پست در سطح کشور جابجا شده است که نسبت به سال گذشته (23 میلیون و 701 هزار و 930 هزار مسافر- 12 میلیون و 322 هزار تن بار- 2 هزار و 412 هزار تن پست) در بخش مسافری و پست، شرکت‌های هواپیمایی کاهش 16 درصدی داشته‌اند و بالعکس در بخش بار ۱/۲ در صد افزایش عملکرد داشته‌اند.

مهرآباد همچنان رکورددار پرترافیک‌ترین داخلی

در سال ۳۹۷، تعداد ۶۶ فرودگاه در روند جابه‌جایی مسافر، به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در پروازهای داخلی سرویس داده‌اند؛ که همانند سال گذشته فرودگاه‌های مهرآباد تهران، مشهد، کیش و شیراز در حمل مسافر به ترتیب رتبه‌های اول تا چهارم را داشته‌اند و سایر فرودگاه‌های کشور در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

رشد عملکرد «پویاایر، ایران ایرتور و ماهان» در بخش مسافری

در سال گذشته 16 شرکت هواپیمایی در حمل مسافر، یازده شرکت هواپیمایی در حمل بار و دو شرکت هواپیمایی در حمل پست فعالیت داشته‌اند از لحاظ رشد سالانه، شرکت هواپیمایی پویاایر، ایران ایرتور و ماهان درجابه جایی مسافر رشد داشته‌اند و در مقابل سایر شرکت‌ها روند نزولی را در عملکرد سالانه خود نشان می‌دهند.

از نظر پوشش فرودگاهی، شرکت هواپیمایی ماهان ایر بیشترین سهم را دارد و شرکت ایران‌ایر در رتبه دوم و پویا ایر و آتا به ترتیب در رتبه سوم و چهارم قرار دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها