گفت و گوی اختصاصی صبح ساحل با نویسنده کتاب «دُرِ نهان بَندِر»:

معین راهبر بارها مورد کم‌لطفی قرار گرفته است



به گزارش صبح ساحل،معین راهبر تنظیم‌کننده و خواننده جوان هرمزگانی است که این روزها طرفداران زیادی در بین نسل جوان دارد.راهبر متولد ۱۳۶۵ از بندرلنگه است که بدون هیچ کلاس و دوره‌ای وارد عرصه موسیقی شده‌است.


یلدا قنبری کتابی با موضوع زندگی‌نامه این خواننده جوان را نگارش کرده است که معین راهبر درمورد این کتاب می‌گوید: اعتقاد من این است که انسان باید همواره در حال پیشرفت باشد. نوشته‌شدن کتاب زندگی‌نامه‌ام، اتفاق خیلی خوبی بود و توانستم بخشی از تجربه‌هایی که در این سال‌ها کسب کرده‌ام را در اختیار جوانان کشورم قرار دهم.به همین بهانه با نویسنده کتاب «دُرِ نهانِ بَندِر» گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم.


نوشتن این کتاب چقدر طول کشید؟


حدود ۴ سال.


ایده نوشتن این کتاب از کجا آمد؟


باشنیدن یک قطعه آهنگ از معین راهبر کنجکاو شدم و درمورد ایشان تحقیق کردم و وقتی متوجه شدم از پنج‌سالگی با موسیقی آشنایی داشته‌اند و سرگذشت ایشان را شنیدم تصمیم گرفتم راجع به این موضوع کتابی بنویسم.


ویژگی منحصر به‌ فرد معین راهبر چه چیزی بود که باعث شد راجع‌به آن کتاب بنویسید؟


معین راهبر بارها به زمین افتاد و بارها مورد کم‌لطفی قرار گرفت اما نا‌امید نشد و ادامه داد. سختی‌هایی که ایشان با آن سن کم و بدون هیچ حمایت مالی تحمل کردند دلیل اصلی من برای نوشتن کتاب بود. این‌که جوانی با این سن‌کم و با یک خانواده سنتی از یک شهر کوچک بتواند به تهران برود و در حوزه موسیقی پیشرفت کند باعث شد تا من با هزینه شخصی خودم و بدون هیچ حمایتی تصمیم به نوشتن این کتاب بگیرم. و بابت این موضوع و این‌که اداره ارشاد برای نوشتن کتابم ازمن حمایت نکرد گله‌مندم.


برای روایت این کتاب با چه کسانی صحبت کردید؟


آقای راهبر، خواهر، برادر، پدر و مادر و دوستان نزدیک ایشان از جمله آقای منصوری و رضا صادقی عزیز که نتوانستم ایشان را ملاقات کنم اما از دور با ایشان صحبت کردم.


کمی راجع‌به خودتان صحبت کنید؛ تحصیلاتتان چیست؟


لیسانس ریاضیات کاربردی دارم و به دلیل علاقه‌ام به ادبیات وارد این حوزه شدم.


از چه زمانی نویسندگی را شروع کردید؟


اولین کار حرفه‌ای بنده همین کتاب است اما قبلا برای نشریه‌های مختلف کار کردم و متن یا اشعار مختلفی را نوشته‌ام.

منتشر شده: 1
Soha
۱۸ آذر ۱۳۹۸
معین راهبر که لنگه ایه چرا در نهان بندر :||
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها