یک محقق و مدرس فضای سایبری:

مدیریت تنش‌ها از دلایل قطعی اینترنت بود/ هدف دشمن در جنگ نوین تفکر افراد است



یک محقق و مدرس فضای سایبری گفت: از دلایل مهم قطعی اینترنت در حوادث اخیر، مدیریت و کنترل تنش‌ها و شناسایی افراد سوءاستفاده گر بود اما بیگانگان اصرار داشتند اینترنت هرچه سریع‌تر وصل شود تا بتوانند به اهداف خود دست پیداکرده و اغتشاشات را گسترش دهند.

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایسنا، یوسف امانی‌آذر در گفت‌وگو با این خبرگزاری اظهار کرد: اینترنت محیطی کمک‌آموزشی است و باید از آن برای تحقیق‌ و پژوهش استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه برای وارد شدن به اینترنت باید برنامه و هدف داشته باشیم، افزود:  قضاوت‌های مردم در فضای‌ مجازی بر اساس ویدئوهای کوتاهی است که می‌بینند، اگر بتوانیم سواد رسانه‌ای مخاطب را بالابرده، بهره‌برداری هوشمندانه‌ای کرده‌ایم.

امانی‌آذر با طرح این سؤال که چرا اینترنت را تحریم نمی‌کنند، ادامه داد: دشمن در جنگ‌های نوین به دنبال توپ، تانک و مسلسل نیست بلکه هدف آن تفکر است؛ فرماندهان، مسئولان، پدرها و مادرها در ایران باشند اما آن‌گونه که ما می‌خواهیم فکر کنند، دشمن می‌خواهد با تغییر فکر، رفتار را نیز تغییر دهد.

وی عنوان کرد: در فضای ‌مجازی حریم خصوصی نداریم، با وارد شدن به اینترنت کل دنیا اطلاعات ما را رصد و پردازش می‌کنند، شماره‌حساب، تلفن، پیام‌ها و ... ثبت و ضبط می‌شود، دیگر مالک آن‌ها نبوده و نمی‌توانیم اطلاعات را از بین ببریم پس نگاه ما به این فضا باید عامیانه، عمومی و آموزشی باشد.

این مشاور فضای سایبری با تأکید بر اینکه ترجمان‌های امنیتی و نظامی و انتظامی هیچ‌گاه مخالف استفاده از اینترنت نیستند، بیان کرد: از دلایل مهم قطعی اینترنت در اتفاقات اخیر، مدیریت و کنترل تنش‌ها و شناسایی افراد سوءاستفاده گر بود اما بیگانگان اصرار داشتند اینترنت هرچه سریع‌تر وصل شود تا بتوانند به اهداف خود دست پیداکرده و اغتشاشات را گسترش دهند، کاربران اینترنت باید برای وارد شدن به این فضا آگاهی کسب کنند همچنین ورود نوجوانان با نظارت والدین باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها