هرمزگان و مسندم عمان زمینه‌های مشترک بسیاری برای همکاری دارند



استاندار هرمزگان عصر یکشنبه در دیدار با والی مسندم عمان اظهار داشت: راه اندازی بازارچه‌های دائمی در شهر خصب استان مسندم و تبادل کالا بین بازارچه های محلی خصب و ملوانی هرمزگان می‌تواند گام مهمی برای همکاری بین دو استان باشد.

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایرنا،فریدون همتی انجام سرمایه گذاری‌های مشترک با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تجارت و صادرات کالا را دیگر فرصت جهت توسعه روابط دو استان دانست.

وی همچنین خواستار توسعه خط کشتیرانی و حمل و نقل دریایی و تقویت ارتباطات گردشگری بین دو استان شد.

همتی ادامه داد: با توجه به همسایگی این دو استان علاقه مندیم رابطه تجاری و اقتصادی بیشتری بین استان‌های هرمزگان و مسندم وجود داشته باشد.

استاندار هرمزگان بر لزوم تدوین برنامه جامع جهت توسعه روابط و مبادلات تجاری، گردشگری و اقتصادی میان دو استان هرمزگان و مسندم تاکید کرد.

سعید الحارسی والی مسندم نیز در این دیدار ضمن تشکر از پیشنهادهای استاندار هرمزگان از همتی برای سفر به استان مسندم و شهر خصب دعوت کرد تا مباحث مورد توافق و راهکارهای توسعه همکاری میان دو استان مورد پیگیری قرار گیرد.

کشور عمان روابط سیاسی خوبی با ایران دارد و بازار کشور عمان از جمله بازارهای هدف تجار هرمزگانی است که فاصله نزدیک و کاهش هزینه های حمل و نقل، اشتراکات فرهنگی و مذهبی، علاقمندی مردم عمان به تولیدات ایران، تجربه موفق بازرگانان هرمزگان در کشور عمان ، اهمیت حضور تجار این استان در بازار عمان را بیشتر کرده است.

تا پایان اسفندماه پارسال سه نمایشگاه از محصولات تولیدی و صادراتی هرمزگان در خصب عمان برپا شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها