دام‌های استان هرمزگان با اولویت شتر هویت گذاری می‌شوند



معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی هرمزگان از هویت گذاری دام‌های استان هرمزگان با اولویت شتر در این استان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایسنا، طهماسب غلام پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به‌منظور دستیابی به آمار واقعی دام که زیربنای کار اقتصادی در تولیدات دامی است، هویت گذاری صورت می‌پذیرد.

وی افزود: استان هرمزگان با جمعیتی بالغ‌بر ۲۱ هزار نفر شتر ۱۳ درصد جمعیت شتر کشور را دارا بوده و رتبه سوم بعد از استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را دارا است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی هرمزگان ادامه داد: علاوه بر الزامات قانونی، هویت گذاری کمک می‌کند که استقرار نظام صحیح بهداشتی برای ارتقاء کیفی تولیدات، کنترل بازار برای دسترسی به میزان عرضه و تقاضا، امکان برنامه‌ریزی‌های اصلاح نژادی، افزایش سرعت و دقت در امور بیمه دام، تسهیل در پردازش توزیع نهاده‌های دامی، خدمات تسهیلاتی و نیز کنترل و جابجایی دام صورت پذیرد.

غلام پور افزود: تاکنون بالغ‌بر ۱۹ هزار نفر شتر در این استان هویت گذاری صورت پذیرفته که این رقم بیش از ۸۵ درصد جمعیت شتر استان هرمزگان را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه آمادگی لازم جهت هویت گذاری باقی‌مانده شترهای موجود تا پایان سال وجود دارد، خاطرنشان کرد: اتمام هویت گذاری شترها همراهی و همکاری سایر بخش‌ها ازجمله دهیاران، بخشداران و فرمانداران شهرستان‌ها را می‌طلبد و صاحبان شتر می‌بایست در رأس این همراهی‌ها باشند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی هرمزگان ادامه داد: حسب قوانین و دستورالعمل‌های موجود نگهداری دام زنده صرفاً با نصب پلاک معتبر ۱۵ رقمی که ثبت مشخصات آن در سامانه هویت گذاری صورت پذیرفته مجاز است.

غلام پور هرگونه خریدوفروش و جابجایی دام زنده فاقد پلاک را ممنوع و قاچاق محسوب اعلام کرد و افزود: بیشترین جمعیت شتر مربوط به شهرستان‌های ساحلی ازجمله شهرستان جاسک، بندرعباس، میناب، سیریک و بندرلنگه است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها