واگذاری اراضی و تسهیلات کشت گلخانه‌ای به افراد توانمند



به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، باقرزاده همایی ظهر امروز در جلسه ستاد گلخانه اظهار داشت: استان هرمزگان، رتبه نخست توسعه کشت‌های گلخانه ای در سطح کشور را دارا است.

وی با بیان اینکه حجم تعهد ابلاغی کشت‌های گلخانه ای در سال‌جاری ۳۰۰ هکتار است، افزود : پیش بینی می‌شود سطح کل گلخانه‌های این استان تا پایان سال‌جاری به ۶۴۵ هکتار برسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۱۳۶ هکتار سطح شناسایی شده شهرک‌های گلخانه ای در استان هرمزگان است، گفت: تاکنون ۳ هزار و ۱۷۰ هکتار زیرساخت این شهرک‌های گلخانه ای توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی در استان در حال احداث بوده که یک هزار و ۹۶۶ هکتار نیز توسط بخش خصوصی در حال اجرا است.

باقرزاده همائی در خصوص اشتغا‌ل‌زایی ایجاد شده توسط شهرک‌های گلخانه ای اظهار داشت: با بهره برداری از این سطح شهرک های گلخانه ای در استان هرمزگان برای ۴۵ هزار نفر اشتغال زایی ایجاد می‌شود.

وی گفت: برای توسعه کشت‌های گلخانه ای باید افراد توانمند و کشاورزان پیشرو شناسایی شوند و تسهیلات لازم به این افراد پرداخت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از کشاورزان بیان کرد: تنها واگذاری اراضی به افراد ملاک عمل نیست و مهم‌ترین مسئله تولید محصول بوده که در کانون توجه است؛ اگر در اراضی واگذار شده محصولی تولید نشود تنها هدر رفت منابع خواهیم داشت، مدیران ستادی و شهرستانی باید درنظر داشته باشند که برای جلوگیری از اتلاف منابع مالی و نهاده‌های کشاورزی نظارت کافی بر اجرای طرح‌ها تا زمان به نتیجه رسیدن را در اولویت کاری خود قرار دهند.

باقرزاده همائی در پایان خاطرنشان کرد: مسئله مهم دیگری که برای ما حائز اهمیت بوده، استفاده از خدمات بیمه کشاورزی است که مدیران شهرستان‌ها تلاش کنند کشاورزان را ترغیب به استفاده از این خدمات کنند و ریسک فعالیت آن‌ها را در تولید محصول کاهش دهند.

منتشر شده: 1
امراله مهماندوست
۱۸ آذر ۱۳۹۸
دو نوع زمین خوار در کشور ایران وجود دارد ۱- یکی شخص یا اشخاصی که نتواند یا نتوانند به موقع و به اندازه رشوه خود را به کارکنان (الف – اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان … ب – اداره اجازه برداشت آب ا
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها