مدیرعامل جامعه معلولان هرمزگان:

12 درصد از جمعیت استان درگیر معلولیت هستند



درجلسه ۱۴۷ شورای شهر بندرعباس به بررسی مشکلات و معضلات جامعه معلولان اختصاص یافت که در این بین مدیرعامل انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان گفت: به طور متوسط 12 درصد از جمعیت استان و 35 درصد از کل جامعه با احتساب خانواده ها درگیر معلولیت هستند.

به گزارش صبح ساحل محمدرضا استاد با بیان اینکه در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر بندرعباس مصوب شد که این دو قطعه زمین از طرف شهرداری مشمول تخفیفات و حمایت های ویژه ای شود و کلیه عوارض آن کسر شود، افزود: هم اکنون یک فرد که پزشک هم هست مزاحمت هایی برای انجام و ساخت پروژه مجتمع های معلولین ایجاد کرده است.

وی گفت: مزاحمت های وی در صورتی در حال رخ دادن است که تخلفاتشان محرز بوده و 2 متر به ملک انجمن ضایعات نخاعی و جامعه معلولین تجاوز کرده اما کارشناس شهرداری ما را با 40 سانتی متر اشکال بعنوان متخلف معرفی کرده و اصلا به تخلفات او نپرداخته است.

استاد در پایان تاکید کرد بعنوان یک شخصیت حقیقی و حقوقی خواستار حمایت مسئولان برای احقاق حقوق پایمال شده معلولین هستم.

مدیرعامل انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان در ادامه جلسه شورای شهر گفت: ما معلولان در جامعه ای زندگی میکنیم که برای ما ساخته نشده است و امکانات، زیرساخت ها و مناسب سازی های لازم را ندارد.

فرشید معنایی عنوان کرد: به طور متوسط 12 درصد از جمعیت استان و 35 درصد از کل جامعه با احتساب خانواده ها درگیر معلولیت هستند.

وی با بیان اینکه بالغ بر صدهزار نفر معلول در استان هرمزگان وجود دارد، عنوان کرد: افراد دچار ضایعه نخاعی کسانی هستند که در دوره ای از زندگی از سلامت کامل برخوردار بودند اما در حال حاضر از هرگونه امکانات رفاهی محروم هستند.

معنایی با اشاره ب اینکه در شهر بندرعباس سوانح شهری علت اصلی بروز ضایعه نخاعی است، افزود: جامعه ضایعات نخاعی از اکثریت حقوق شهروندی خود محروم است و حتی یک مرکز توانبخشی دولتی یا یک ساختمان پزشکان مجهز و مناسب سازی شده ندارد.

مدیرعامل انجمن ضایعات نخاعی استان بیان کرد: در حال حاضر جامعه ما رو به سمت سالمندی شدن است و اگر امروز مناسب سازی های لازم در ادارات، بانک ها و ساختمان ها اتفاق نیوفتد و صدور پروانه ساخت و پایان کار پروژه های بدون مناسب سازی را ممنوع نکنند؛ قطعا در آینده دچار مشکل می شویم.

شهردار بندرعباس در ادامه جلسه شورای شهر با بیان اینکه تمام دستگاه ها برای تسریع در خدمات رسانی به معلولان کوشا باشند، گفت:شهرداری بندرعباس تاکنون تلاش حدااکثری جهت خدمات رسانی به معلولان را داشته است اما برای سرعت بخشیدن به این کار باید تمام دستگاه ها کوشا باشند.

عباس امینی زاده با بیان اینکه شهرداری با جوامع مختلفی روبرو است و با این بودجه محدود نمی تواند همه مشکلات را مرتفع کند، افزود: چرخه همکاری با متولیان جامعه معلولین و ضایعات نخاعی باید از طریق تمام دستگاه ها ادامه دار باشد و ما تمام تلاش خود را می کنیم تا بتوانیم شهر را در حد مناسب برای معلولین آماده کنیم.

امینی زاده با بیان اینکه تمام سنگ اندازی ها و مانع تراشی ها در جهت ساخت پروژه ی خدمات پزشکی و پارکینگ اختصاصی معلولان را باید از طریق مذاکره و همراهی حل و فصل کرد، افزود: موضوعات پیش آمده در راه ساخت مراکز مربوط به معلولین باید در فضایی آرام و بدون تنش حل شود و هیچ کدام از طرفین متضرر نشوند.

به گزارش صبح ساحل عباس امینی زاده شهردار بندرعباس قول همکاری و عملی کردن وعده های شهرداری را تا هفته آینده به جامعه معلولین استان و انجمن ضایعات نخاعی را تا هفته آینده داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها