مشاور وزیر راه و شهرسازی خبر داد

۴۰ محله هرمزگان در دستور كار بازآفريني



مشاور وزیر راه و شهرسازی بیان اینکه « حدود ۴۳ درصد و نزدیک به سه چهارم شهر بندرعباس نیازمند بازآفرینی شهری است» تصریح کرد: پروژه‌های بازآفرینی در سیاست گذاری‌های اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، مرتضی باقری  با اشاره به سفر دوروزه خود به همراه هئیتی از شرکت بازآفرینی شهری به استان هرمزگان با هدف بررسی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی این استان اظهار داشت: در اولین روز از ماموریت، ابتدا جلسه‌ «ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی و کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان» به ریاست معاون اقتصادی استاندار تشکیل شد و موضوع گردشگری دریایی در بندر شهید حقانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه از محلات هدف همچون، اسلام‌آباد و چاهستانی‌ها، همچنین اراضي (پشتیبان) ۳۵۰ هکتاری  که از سوی شرکت بازآفرینی شهری ايران در دست اجرا قرار دارند، بازدید شد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی به تشکیل جلسه ستاد بازآفرینی استان هرمزگان با حضور معاون عمرانی استان‌دار اشاره کرد و گفت: در این جلسه پروژه‌های بازآفرینی استان هرمزگان با حضور اعضا مرور و مشخص شد که بیش از ۴۰ محله هدف در دستور کار شرکت بازآفرینی شهری ايران قرار دارد که ۱۳ محله هدف به مساحت ۱۷۰۰ هکتار را سکونتگاه‌های غیررسمی و ۱۳۰۰ هکتار را بافت فرسوده در شهر بندرعباس تشکیل می‌دهد.

باقری با بیان اینکه « حدود ۴۳ درصد و نزدیک به سه چهارم شهر بندرعباس نیازمند بازآفرینی است»، تصریح کرد: پروژه‌های بازآفرینی در سیاست گذاری‌های اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه به نشست با هیئت رئیسه دانشگاه هرمزگان اشاره کرد و افزود: در این جلسه مقرر شد، دانشگاه هرمزگان میزبان همایش اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان باشد و دپارتمان‌های مختلف دانشگاه از جمله دانشکده جامعه شناسی در پروژه‌های بازآفرینی حضور فعال داشته باشد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی از تنظیم پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای خبر داد و گفت: مقرر شد در سفر بعدی وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان و برگزاری جلسه اقتصاد مقاومتی استان، میان شرکت بازآفرینی شهری ایران و دانشگاه هرمزگان امضا شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها