5 شهرداری هرمزگان ارتقاء یافت



معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان از ارتقاء درجه پنج شهرداری و ابلاغ درجه های جدید از سوی وزیر کشور به استانداری هرمزگان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل رضا مدرس روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: درجه شهرداری درگهان قشم به ۶، سوزای قشم به ۴، کوهستک میناب به ۴،  قلعه قاضی بندرعباس به ۴ و درجه شهرداری گوهران بشاگرد به ۳ ارتقا یافت.

 وی خاطرنشان کرد: ارتقای درجه شهرداری ها به استناد تبصره (۳) ماده (یک) آیین نامه حقوق و مزایای شهرداران مصوب یکم تیرماه سال ۱۳۷۰ هیات وزیران و اصلاحیه های بعدی آن و براساس شیوه نامه و عوامل ناظر بر درجه بندی شهرداری ها که در نامه شماره (۳۴۷۹ مورخ ۹۴/۱/۱۹) به تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت کشور رسیده، انجام شده است.

معاون استاندار هرمزگان یادآورشد: درجه بندی شهرداری ها باعث می شود ساختار تشکیلاتی شهرداری ها به تبع ابلاغ درجه جدید تغییر یابد.
مدرس گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، شهرداری هایی که چهار سال از زمان ابلاغ آخرین درجه آنها گذشته، می توانند پیشنهاد ارتقای درجه خود را پس از تایید استانداری به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: در دستورالعمل جدید درجه بندی شهرداری ها جدول کسب امتیاز درآمد، با اختصاص کمینه امتیاز به شهرداری‌های کم‌درآمد و بیشینه امتیاز به بیشترین درآمد شهرداری های کشور و برقراری رابطه منطقی بین بازه تغییرات درآمد کشوری طراحی شده است.

وی گفت: همچنین نحوه امتیازدهی شاخص جمعیت نیز براساس بازه جمعیتی شهرهای ایران بر طبق آخرین آمار به روز و مصوب کشوری، طبقه بندی و شاخص تقسیمات کشوری مبنی بر موقعیت شهر از لحاظ تقسیمات کشوری با توجه به درجه استانداری، فرمانداری و بخشداری امتیازبندی شده است.

این مسوول تصریح کرد: تخصیص امتیاز کل به هر یک از شاخص ها، متعادل با وزن آن لحاظ شده که این امر موجب تاثیر همگن هر یک از معیارهای فوق در درجه شهرداری است و از این پس ملاک عمل برای بررسی و انطباق درخواست شهرداری ها، بر اساس جدول دستورالعمل و از طریق معاونت عمرانی استانداری به حوزه معاونت امور شهرداری ها، مورد بررسی و اقدام لازم قرار خواهد گرفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها