رژیم صهیونیستی به دنبال توافق و عادی‌سازی روابط با چهار کشور عربی است



رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کردند این رژیم به دنبال توافق و عادی‌سازی روابط با چهار کشور عمان، امارات، بحرین و مراکش است.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از جوان به نقل از شبکه المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از منابع بلندپایه دیپلماتیک اعلام کردند اسرائیل به دنبال توافق عدم تجاوز با ۴ کشور عربی است.

طبق اعلام رسانه‌های اسرائیلی، این ۴ کشور، عمان، امارات، بحرین و مراکش هستند که روابط رسمی دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی ندارند.

رسانه‌های اسرائیلی همچنین به نقل از این منابع گزارش دادند: این توافق، گامی بسوی عادی‌سازی کامل روابط میان اسرائیل و این کشورهاست که روابط پشت پرده با اسرائیل دارند.

این منابع در ادامه اعلام کردند توافق مذکور شامل تقویت روابط دوستانه با این کشور‌های عربی، طبق پیمان سازمان ملل متحد و نیز حقوق بین‌الملل خواهد بود. این توافق همچنین کشور‌های امضاکننده را از پیوستن به ائتلاف و یا یک سازمان طرف سومی که هویت نظامی و یا امنیتی داشته باشد، منع می‌کند.

به گفته رسانه‌های صهیونیستی، آمریکا تلاش دارد اسرائیل را در این کار همراهی کند. در همین راستا، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید سفرای کشور‌های امارات، بحرین، عمان و مراکش در واشنگتن را گردهم آورده است. سفرای این کشور‌های عربی به مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند پیام واشنگتن را به سران سیاسی کشورهایشان خواهند رساند و در نزدیکترین زمان ممکن، جواب آن را خواهند آورد.

منابع اسرائیلی همچنین گفته‌اند این رژیم به دنبال آن نیست تا تلاش‌هایش برای عادی سازی کامل روابط با کشور‌های عربی را پنهان نگه دارد. اسرائیل به دنبال آن است تا تقویت موضوع عادی سازی روابط را از طریق موضوع امنیت و آزادی دریانوردی در آب‌های خلیج فارس پیگیری کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها