در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان اتفاق افتاد:

درخواست تخصیص بودجه برای پروژه های عمرانی هرمزگان



استاندار هرمزگان گفت: از سازمان برنامه و بودجه کشور می‌خواهیم تا تخصیص بودجه مورد نیاز برای تکمیل خط دوم راه آهن بندرعباس - تهران را در اولویت قرار دهد.

به گزارش صبح ساحل، دکتر فریدون همتی در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان که با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، ضمن برشمردن ظرفیت های این استان به اهمیت احداث خط دوم راه آهن بندرعباس - تهران اشاره کرد و بیان داشت: با تکمیل دو خطه شدن راه آهن بندرعباس - تهران، ظرفیت حمل بار در این مسیر افزایش می‌یابد و همچنین موجب کاهش زمان سفر با قطار در مسیر بندرعباس - تهران می‌شود.

وی ادامه داد: این اقدام گام بزرگی برای جذب گسترده گردشگر به استان هرمزگان و رونق گردشگری، دریایی، ساحلی و جزایر این استان است و می تواند تحولات بزرگی را در این عرصه رقم بزند.
استاندار هرمزگان افزود: از سازمان برنامه و بودجه کشور می‌خواهیم تا تخصیص بودجه مورد نیاز برای تکمیل خط دوم راه آهن بندرعباس - تهران را در اولویت قرار دهد.
همتی اجرای طرح‌های آبخیزداری را یکی از اقدامات بسیار مهم در هرمزگان برشمرد و اظهار داشت: این پروژه ها که با مشارکت خوب مردم به سرعت در حال اجرا هستند، موجب جلوگیری از تخریب خاک، تقویت سفره‌ها و منابع آب زیرزمینی، ایجاد مناطق گردشگری و تامین آب شرب و کشاورزی در هرمزگان می‌شوند.
وی مهار آب‌های روان را یکی از نیازهای مهم برای هرمزگان دانست و تصریح کرد: تسریع در احداث سدها و اجرای پروژه های آبخیزداری در این عرصه بسیار مهم است که باید بودجه و اعتبارات مناسب به آنها اختصاص یابد.
استاندار هرمزگان یادآور شد: مهار روان آب ها در هرمزگان به افزایش تولید محصولات کشاورزی در زمین های مستعد این استان کمک می‌کند و در کنار آن باید نوسازی باغات خرما، لیمو و نارنگی نیز در هرمزگان با تخصیص بودجه های مناسب مورد پیگیری قرار گیرد.
همتی به ظرفیت های آبزی پروری در هرمزگان اشاره کرد و گفت: در نظر داریم تا با اقدامات در حال اجرا، میزان تولید ماهی پرورشی در این استان طی دو سال آینده به ۵۰ هزار تن برسد.
همتی اضافه کرد: این طرح های پرورش ماهی با مشارکت مردم ساحل نشین استان در قالب تعاونی ها از جمله با استفاده از ظرفیت تعاونی های صیادی اجرایی می شوند و ما نیز پشتیبانی لازم را برای اجرای این طرح ها از آنها خواهیم داشت.
استاندار هرمزگان بیان داشت: در حوزه پرورش میگو نیز ایجاد زیرساخت ها در ۲۰ هزار هکتار از اراضی شامل پنج پهنه توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی در حال انجام است و این طرح ها نیز با مشارکت مردم مناطق ساحلی استان و ارائه آموزش لازم به آنها در راستای ایجاد اشتغال، درآمدزایی و صادرات گسترده میگوی پرورشی انجام می شود.
وی دیگر طرح مهم در هرمزگان را توسعه گلخانه های کشاورزی اعلام کرد و افزود: مهمترین برنامه در این حوزه ایجاد شهرک گلخانه ای به مساحت هزار و ۶۰۰ هکتار در کنار سد جگین می باشد که برای این کار ۱۰ میلیون متر مکعب آب نیز از سد جگین تخصیص یافته و برای تامین برق آن نیازمند کمک های بودجه ای هستیم.
وی ادامه داد: این طرح اشتغال گسترده‌ای را در شرق هرمزگان به همراه دارد و با تولید محصولات مرغوب کشاورزی به رونق صادرات این محصولات نیز کمک می کند.
وی خواستار توجه ویژه و تخصیص اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه برای احداث، نوسازی و بهسازی جاده های روستایی در استان به ویژه در شهرستان بشاگرد شد و اظهار داشت: برای آبرسانی به شهرستان بشاگرد، دو کار بزرگ شامل آبرسانی از سد جگین به شهرهای سردشت و گوهران و ۱۵۰ روستای این شهرستان و همچنین آبرسانی از سد سهران به ۵۵ روستای این شهرستان در حال اجرا و تکمیل است.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه ساخت مدارس جدید در استان نیز احداث ۱۰۰ مدرسه با مشارکت و کمک بنگاه های اقتصادی فعال در هرمزگان آغاز شده که کمک بسیار خوبی به این حوزه است.
همتی عنوان کرد: در بخش درمان نیز ۱۷۰۰ تخت بیمارستانی جدید با ساخت بیمارستان های جدید و توسعه بیمارستان های موجود در استان در حال ایجاد است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها