رئیس سازمان همکاری اکو:

رشد پایدار کشورهای عضو اکو درگرو توسعه گردشگری است



مراسم افتتاحیه سمپوزیوم فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری کشورهای عضو اکو، با حضور معاون سرمایه‌گذاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، رئیس سازمان همکاری فرهنگی اکو، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و نمایندگانی از کشورهای عضو اکو، عصر روز گذشته در سالن خلیج‌فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

رئیس سازمان همکاری اکو عصر گذشته(۲۰ آذر) در این مراسم گردشگری را از مهم‌ترین شاخصه‌ها در تعین میزان توسعه‌یافتگی و رشد اقتصادی کشورها دانست و افزود: گردشگری در ترویج درک بهتر بین افراد و جوامع مختلف نقش کلیدی دارد.

به گزارش صبح ساحل، محمدمهدی مظاهری منطقه تمدنی کشورهای عضو اکو را از غنی‌ترین مناطق جهان و مهد پیدایش تمدن دانست و اضافه کرد: رشد پایدار در منطقه و کشورهای پیرامونی درگرو توسعه صنعت و تعاملات گردشگری است.

وی تاریخچه و گزارشی از برنامه‌های انجام‌شده و در دست اقدام سازمان همکاری اکو درزمینهٔ گردشگری را ارائه داد و عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها و تورهای مختلف، انتخاب شهر زنجان به‌عنوان شهر پیشرو اکو در ایران، انتخاب مازندران به‌عنوان پایتخت گردشگری اکو، افتتاح مزرعه سرخ اکو، امضا تفاهم‌نامه با سازمان منطقه آزاد کیش و بازگشایی دفتر رسمی همکاری اکو و جزیره کیش ازجمله این فعالیت‌ها بوده است که در ماهنامه انگلیسی و فارسی‌زبان اکو تایمز و اکو نوروز نیز انعکاس یافته است.

رئیس سازمان همکاری اکو توسعه گردشگری در مناطق آزاد را به علت تسهیلات تردد و زیرساخت‌های مناسب دارای شرایط بهتری خواند و تصریح کرد: جزیره کیش به‌عنوان شهر مقصد گردشگری عضو اکو در ایران فرهنگی پیشنهاد شده است و روز دوم سمپوزیوم در کمیسیون خاص بررسی خواهد شد و بسته‌های سرمایه‌گذاری در این زمینه تنظیم می‌شود.

مظاهری از گردشگری خلاق با عنوان دیپلماسی عمومی نام برد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم کشورهای عضو اکو را با پیشینه و سابقه طولانی تمدن، فرهنگ و ... فرصت استثنایی دانست و پیشنهاد داد دبیرخانه دائمی سمپوزیوم فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری کشورهای عضو اکو در جزیره کیش دایر گردیده و هرسال این سمپوزیوم در کیش برگزار شود؛ همچنین تلاش شود تا سطح تبادلات و مبادلات گردشگری، فرهنگی و اقتصادی بین کشورهای عضو اکو افزایش یابد.

غلامحسین مظفری با برشمردن نقاط قوت جزیره کیش افزود: کیش زیرساخت‌های مناسبی برای گردشگری به‌خصوص درزمینهٔ توریست سلامت دارد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی متعدد در جزیره کیش از رضایت فدراسیون‌های جهانی بابت سطح بالای مسابقات برگزار شده ورزشی در کیش خبر داد و اظهار کرد: در تلاش هستیم تا مسابقات ورزشی کشورهای عضو اکو به‌زودی در جزیره کیش برگزار شود و همچنین سال آینده جام جهانی فوتبال ساحلی را نیز در کیش داشته باشیم.

نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بیان کرد: همه ما به این باور رسیده‌ایم که با نفت‌فروشی و خام فروشی به‌جایی نخواهیم رسید.

ناصر شریفی افزود: راهی جز توسعه گردشگری به‌عنوان یک صنعت مهم نیست و مبانی دیپلماسی عمومی تنها از راه گردشگری قابل‌دسترس است.

به گزارش ایسنا، نمایندگان پاکستان، افغانستان، ترکیه و همچنین معاون سرمایه‌گذاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از دیگر سخنرانان این مراسم بودند. سمپوزیوم فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری کشورهای عضو اکو به مدت دو روز در جزیره کیش ادامه خواهد داشت و مهمانان طی پنل های تخصصی در زمینه‌های مختلف مرتبط با سرمایه‌گذاری گردشگری به بحث و تبادل‌نظر خواهند پرداخت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها