شناسایی 158 نقطه حادثه خیز در جاده های هرمزگان



مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: در سال 95، 158 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی و به سازمان در تهران اعلام شد که از این موارد 22 نقطه مورد تایید سازمان قرار گرفت که 15 مورد آن به طور کامل بهسازی شده است.

به گزارش صبح ساحل، یوسف عابدینی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان، ضمن تبریک روز حمل و نقل و روز راهدار، در جمع خبرنگاران اذعان داشت: 26 آذر ماه روز ملی حمل و نقل به پاسداشت فعالیت های رانندگان نام گذاری شده است در همین روزها، رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی رحمه الله در پیامی تاریخی، کامیون داران کشور را به مشارکت در تخلیه هر چه سریع تر کشتی ها فراخواندند.

عابدینی افزود: به منظور شناسایی و بهبود وضعیت حمل و نقل جاده ای فعالیت های قابل توجهی داشتیم، و دغدغه ها را در حوزه حمل و نقل را پیگیری خواهیم کرد و در جهت حل و فصل مشکلات حمل و نقل جاده ای برنامه هایی را در نظر داریم.

وی با اشاره به اینکه شاهد فعالیت و خدمات خوبی در حوزه افزودن راه های روستایی در سطح استان شاهد بوده ایم، اضافه کرد: امروز با همکاری انجمن های صنفی حمل و نقل و انجمن های خدماتی رفاهی،  راه های روستایی را توسعه بخشیده ایم و با همکاری دستگاه های ذی ربط توانسته ایم، خدمات بهتری را ارائه دهیم.

عابدینی با بیان اینکه وظیفه سازمان راهداری است که در جهت بهسازی راه های روستایی اقداماتی را انجام دهد، افزود: در مجموع 9 هزار و 937 کیلومتر راه روستایی در استان هرمزگان وجود دارد که چهار هزار و 967 کیلومتر آن آسفالت و یک هزار و293 کیلومتر راه شوسه و سه هزار و 667 کیلومتر نیز راه خاکی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 83 کیلومتر راه روستایی در هرمزگان آسفالت شده است، افزود: سال گذشته نیز 640 کیلومتر راه روستایی در این استان آسفالت شده بود.

وی گفت: در حال حاضر 147 کیلومتر که در 26 پروژه تعریف شده، برای راه های روستایی در حال اقدام است.

یوسف عابدینی ادامه داد: در سال 95، 158 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی و به سازمان در تهران اعلام شد که از این موارد 22 نقطه مورد تایید سازمان قرار گرفت که 15 مورد از این نقاط به طور کل بهسازی شده است.  

وی تشریح کرد: جاده ی بشاگرد که در گذشته احداث شده براساس راه روستایی ساخته شده است و این مسیر مبنایی بر اینکه کل جاده های استان را حادثه خیز بدانیم نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان عنوان کرد: در بحث رضایتمندی رانندگان سامانه ای ارتباطی میان  پایانه و بندر شهید رجایی ایجاد کرده ایم که  از 20  آذر این طرح آغاز و با هدف ارتباط بین پایانه و بندر فعالیت می کند.

وی ادامه داد: این سامانه در جهت بهبود فرآیند حمل و نقل به کار خود ادامه می دهد و رانندگانی که مجوز های قانونی دارند می توانند از سامانه توزیع عادلانه بار استفاده کنند. 

عابدینی در ادامه به ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و اذعان داشت: افزایش قیمت سوخت در افزایش کرایه های حمل و نقل عمومی تاثیری نداشته است و در راستای مدیریت و سهمیه بندی سوخت، 750 لیتر بنزین برای سواری های بین شهری در نظر گرفته شده است که بنا شده است ظرف دو ماه آینده بر اساس پایش مسیر این سهمیه به آن ها اختصاص داده می شود.

وی با بیان اینکه در جهت رفاه رانندگان زحمت کش شهرک خدماتی در حال احداث است، تشریح کرد: شهرک حمل و نقل در حال ساخت است که  64 شرکت حمل و نقلی در این شهرک وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: خوشبختانه فعالیت های زیادی در بخش حمل و نقل ایجاد شده و 100 درصد حمل و نقل جاده ای استان توسط بخش خصوصی صورت می گیرد.

وی گفت: حتی در بحث حمل فرآورده های نفتی نیز شرکت های دولتی سهام خود را واگذار کرده و خصوصی هستند و تماما توسط بخش خصوصی صورت می گیرد.

عابدینی بیان داشت: وضعیت حمل و نقل جاده ای به لحاظ تعداد سفر هایی که در 8 ماهه نخست سال صورت گرفته، روند ثابتی است و در راستا حمل و نقل جاده ای کالا با افزایش 5 درصدی رو به رو هستیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها