برگزاری جشن تولد ۷۵ سالگی ابراهیم منصفی در فرهنگسرای طوبی



شامگاه روز پنجشنبه ۲۱ آذر در آستانه ۷۵ سالگی ابراهیم منصفی در فرهنگسرای طوبی جشنی با همکاری جمعی از هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل،ابراهیم منصفی معروف به رامی یا نیمای هرمزگان، هنرمند پرآوازه هرمزگان است که نقش انکارناپذیری در ارتقای فرهنگ و هنر استان هرمزگان داشته‌است.

مجری‌گری این جشن را منصور نعیمی برعهده داشت. نعیمی با اشاره به نقش و تاثیر گذاری رامی عنوان کرد: این جشن به مناسبت ۱۶آذرماه که تولد منصفی بود، به یاری هنردوستان و هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد تدارک دیده شد.

وی با بیان اینکه منصفی عصاره جوان فرهنگ هرمزگان است افزود: منصفی زندگی دشواری داشت اما شور و اشتیاقش اورا به جنگیدن با این دشواری‌ها واداشت.

یدالله شهرجو در سخنرانی خود به بررسی محتوا و درون‌مایه اشعار رامی پرداخت.وی ضمن گرامی‌داشت تولد منصفی اظهار کرد: اندوه، ویژگی بارز اشعار رامی است.

شهرجو در ادامه گفت: مرگ و مرگ‌اندیشی ویژگی بارز اشعار رامی است اما او علی‌رغم رنج و درد موجود در اشعارش، عشق را با روشن‌ترین وجه ممکن به تصویر می‌کشد.

کمالی زرکانی نیز در نطقی با اشاره به این‌که اداره فرهنگ و ارشاد کمترین نقش را در برگزاری این جشن برعهده داشته‌است، اذعان کرد: منصفی شاعری است که شعرش از قلب یک انسان برآمده و بر قلب‌ها می‌نشیند.

وی در پایان از منصفی، امینی، کرمی، حبیب‌زاده، فرخی نژاد و دیگر شاعرانی که از میان رفته یا در قید حیات هستند تقدیر و تشکر کرد.

در پایان مراسم نیز راشد انصاری درمورد منصفی به سخنرانی پرداخت و گفت: منصفی به لهجه‌ها و گویش‌های مختلف احاطه و تسلط زیادی داشت که این موضوع در طتزپردازی‌های او نمود داشته‌است.

در این جشن تعدادی از هنرمندان هرمزگان به اجرای موسیقی پرداختند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها