افراد در معرض خطر از نیمه شهریورماه نسبت به واکسیناسیون آنفلوآنزا اقدام کنند



یک متخصص بیماری های عفونی گفت: بیشترین میزان عوارض مرتبط با بیماری آنفلوآنزا در افراد در معرض خطر بروز می‌کند این افراد هر ساله از نیمه‌شهریور ماه نسبت به انجام واکسیناسیون علیه آنفلوآنزا اقدام کنند.

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایسنادکتر مهدی حسنی آزاد در گفت و گو با این خبرگزاری، افزود: منظور از افراد پرخطر، کودکان کمتر از دو سال، افراد بالای ۶۵ سال، بیماران مبتلا به آسم و مشکلات ریوی، بیماران با مشکلات و بیماری‌های کبد، بیماری های هماتولوژی مانند سیکل سل و سرطان خون، افراد با نقص ایمنی، خانم های باردار،  افراد دیابتی،  افراد خیلی چاق،  بیماران تشنجی و سکته مغزی،  افراد ساکن در خانه سالمندان، افرادی که زیر ۱۹ سال سن دارند و آسپرین مصرف می کنند و همچنین تمامی کادر درمان که با بیمار سرو کار دارند است.

وی با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزا اصولاً از آبان ماه هر سال شروع و تا اردیبهشت ادامه دارد، اظهار کرد: انجام واکسیناسیون باعث می شود که افراد از عوارض جدی مرتبط با این بیماری در امان باشند.

این پزشک متخصص عفونی خاطرنشان کرد: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها می تواند علاوه بر ایجاد مقاومت دارویی باعث، کاهش سطح ایمنی بدن و بروز عوارض جدی در بیماران  گردد.

حسنی آزاد ادامه داد: بهترین درمان برای بیماران آنفلوآنزا در روزهای اولیه استراحت و مصرف مایعات گرم است و بهترین روش پیشگیری شستشوی مداوم دست ها، پرهیز از روبوسی، در آغوش گرفتن و دست دادن،  همچنین استفاده از ماسک های ساده در زمان ارتباط با بیماران برشمرد.

وی در پایان عنوان کرد: استفاده از کورتون و داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مانند دگزامتازون و هیدروکورتیزون در روزهای اولیه شروع بیماری شاید به صورت موقت برای ۲۴ ساعت، علائم بیماری را کاهش دهد ولی در بسیاری از مواقع باعث بروز عوارض جدی بیماری به دلیل سرکوب کردن سیستم ایمنی بدن خواهد شد لذا توصیه اکید می شود در روزهای اول بیماری به منظور کاهش دردهای عضلانی و علائم بیماری از مصرف چنین داروهایی خودداری شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها