مدیرکل شیلات هرمزگان عنوان کرد:

صنعت شیلات، محوری برای رونق تولید/ فعالیت 31 هزار صیاد در 22 بندر صیادی



به گزارش صبح ساحل و به نقل از ایلنا از هرمزگان، محسن یکتاپور افزود: این استان علاوه بر صید و صیادی سابقه طولانی در زمینه فعالیت واحدهای صنعتی در زمینه تولید تن ماهی و همچنین فرآوری محصولات دریایی مثل میگو و ماهی دارد که خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد رونق در این بخش ها بوده ایم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان در صنعت شیلات و آبزیان و همچنین اقداماتی که در زمینه احداث صنایع وابسته انجام‌شده هرمزگان توانسته به صادرات ماهی و میگو و محصولات فرآوری شده آن ادامه دهد.

مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان با داشتن بیش از 31 هزار صیاد دارای 22 بندر صیادی است،گفت: خوشبختانه با بهره مندی از این ظرفیت توانسته نقش مهمی در تولیدات محصولات شیلاتی کشور داشته باشد.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه این استان توان افزایش تولید را دارد، اظهار می‌کند: پرورش ماهی در دریا، راهی برای ارتقای اشتغال زایی،افزایش تولید،افزایش تولید پروتئین دریایی و راهی برای بازسازی ذخایر آبزیان خلیج‌فارس است.

وی با اشاره به افزایش فشار به ذخایر آبزیان خلیج‌فارس در سال‌های اخیر، تاکید کرد: راهبرد جدی سازمان شیلات ایران برای مرتفع‌سازی این مشکل، توسعه سریع طرح‌های پرورش ماهی در قفس، دستیابی به تولید انبوه ماهیان با ارزش دریایی و جلوگیری از صید غیرمجاز است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها