توسط کادر درمانی بیمارستان شهید محمدی اتفاق افتاد:

نجات نوجوان 14 ساله از مرگ حتمی



یک نوجوان ۱۴ ساله پس از ۳ بار ایست قلبی با تلاش کادر درمانی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش صبح ساحل، پدر نیما نوجوان ۱۴ ساله ای که سه بار فرزندش دچار ایست قلبی و تنفسی شده و با همت کادر درمان بیمارستان شهید محمدی بندرعباس از مرگ حتمی نجات یافته بود، گفت: حدود ۲ ماه پیش فرزندم دچار حالت تهوع و استفراغ شد که به صورت سرپایی در سیریک ویزیت و با دستور دارویی ترخیص شد اما روز بعد فرزندم دچار ضعف و بیحالی و بدنبال آن تشنج شد که در زمان انتقال به بیمارستان میناب دچار ایست قلبی گردید که با کمک کارکنان اورژانس و لطف خدا از مرگ نجات یافت.


وی  افزود: با توجه به حال وخیم و شرایط بد فرزندم  تصمیم به انتقال او به شهر یزد را داشتم که در زمان انتقال در  آمبولانس حال او وخیم شد، با توجه به شرایط بحرانی پیش آمده  و مسافت طولانی تصمیم به انتقالش به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس را گرفتم. بعد از انتقال و  در زمان ورود به بخش اورژانس شهید محمدی، برای دومین بار فرزندم دچار ایست قلبی شد که با همکاری سریع و به موقع کارکنان فوریتهای بخش اورژانس مجددا از دام مرگ رهایی یافت.


پدر نیما با عنوان اینکه نجات نیما مثل یک معجزه بود، اظهار کرد: جان فرزندم را مدیون لطف خدا و  زحمات پزشکان و کارکنان بیمارستان شهید محمدی بندرعباس هستم.


همچنین یک فوق تخصص ریه، با اشاره به اینکه در بررسی اولیه بیمار در بخش فوریت ها، وجود آمفیزم زیر جلدی و پنومو توراکس دو طرفه برای بیمار محرز گردید گفت:  با همکاری گروه طب اورژانس و سرویس جراحی برای بیمار ۲ عدد چست تیوب تعبیه و با توجه به شرایط ناپایدار علائم حیاتی، جهت ادامه درمان به بخش آی سی یو داخلی ۲ بیمارستان منتقل شد.


دکتر احسان رمضانیان نیک با بیان اینکه این بیمار دچار  اختلال رشد بود و به نسبت هم سن و سالهای خودش از جثه کوچکتری برخوردار بود، اظهار کرد: به احتمال زیاد بیمار مبتلا به یک میوپاتی ژنتیکی زمینه ای هم است که با توجه به این ضعف عضلانی،  بیمار بعد از بستری شدن در آی سی یو برای سومین بار، دچار ایست قلبی شد که با موفقیت تحت عملیات احیای قلبی و ریوی قرار گرفت و علائم حیاتی او  پایدار شد.


وی اضافه کرد: بعد از آن بیمار ۵۱ روز،  در بخش آی سی یو داخلی ۲ بستری و تحت اقدامات درمانی، مراقبتهای پرستاری بالینی قرار گرفت و در نهایت پس از انجام تراکئوستومی و جدا شدن از دستگاه تهویه مکانیکی با حال عمومی مساعد به بخش منتقل و ترخیص گردید.


رمضانیان در پایان با اشاره به اینکه نجات جان این بیمار یک اقدام درمانی تیمی بود که با همکاری و تلاش کارکنان بخش های اورژانس و فوریت ها، پزشکان طب اورژانس، کارکنان  بخش آی سیو ۲ و داخلی ریه به انجام رسیده است. از همکاری دکتر آرش رحیمی متخصص جراحی، دکتر عنایت الله حمزه ای متخصص داخلی مغز و اعصاب و دکترالهه بهبودی متخصص ENT و دکتر مریم اختری رزیدنت داخلی،  سرپرستار و پرستاران بخش آی سی یو داخلی ۲  قدردانی کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها