نگهداری از فضای سبز نیازمند مشارکت تمام شهروند بندرعباس



رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس تاکید کرد برای دستیابی به فضای سبز مطلوب و مورد انتظار نیازمند همراهی شهروندان هستیم.

به گزارش صبح ساحل، مصطفی خادم صبح امروز دوم دیماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه درختان یکی از حیاتی‌ترین نقش‌ها را در زندگی انسان‌ها و سایر جانداران ایفا می‌کنند، اظهار کرد: تبدیل یک نهال از گونه‌های درختی سایه‌دار به درخت، بیش از سه سال زمان نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز با گیاهان سایه‌دار زمان‌بر است، افزود: در گذشته این یک فرهنگ و رسم خوب بود که هرکس در مقابل منزل یا اصناف مقابل محل کسب خود درخت می‌کاشتند و به وسع خودشان در شهر فضای سبز ایجاد می‌کردند، اما اکنون شاهد آن هستیم که نه‌تنها دیگر کمتر کسی درخت می‌کارد، بلکه اغلب نیز درختان موجود را به دلایل غیرموجهی از بین می‌برند.

خادم افزود: رسیدگی به درختان و گیاهان در سطح شهر، ابتدا بر عهده خود شهروندان است و در صورت مشارکت عمومی، امکان توسعه این امر نیز فراهم می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس ادامه داد: در راستای توسعه فضای سبز در سال‌های گذشته اقدام به کاشت ۶۰۰ اصله نهال یاس درختی (millingtonia hortensis)در محدوده میدان انقلاب تا میدان شهداء، حاشیه بلوار سید جمال‌الدین اسدآبادی و بلوار امام‌خمینی(ره) شده که بخشی از آن به دلایل مختلف از بین رفته و حودو ۴۰ درصد آنها باقی مانده است.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت سه سال، این گونه گیاهی به گل نشسته است، ادامه داد: در سال جاری نیز در راستای توسعه فضای سبز اقدام به کاشت مجدد این گونه گیاهی در محدوده مرکز شهر بندرعباس شده است.
این مقام مسئول با اشاره به این کونه دارای گل های معطر و خوشبو بیان کرد: این گونه انتخاب مناسبی برای کاشت در حاشیه خیابان‌ها و روبروی اماکن تجاری است که ضمن ایجاد سایه منعی برای دید تابلوهای تبلیغاتی نخواهد داشت.

خادم در پایان خواستار همراهی و مشارکت بیش از پیش شهروندان در حفظ و توسعه فضای سبز شهری شد و اضافه کرد: رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه فضای سبز بدون همکاری شهروندان میسر نخواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها