وضع درمان هرمزگان اصلا خوب نیست/سه مورد مرگ بر اثر ویروس آنفلوآنزا در هرمزگان تأیید شد



به گزارش صبح ساحل، دکتر حسین فرشیدی صبح امروز (چهارم دی ماه ۹۸) در نشستی خبری اظهار کرد: وضع درمان استان اصلا خوب نیست، ادغام خدمات آموزشی درمانی در بخش سلامت، بیمارستانی و بهداشت صورت گرفته و کارهایی که انجام می شود، جوابگوی نیاز استان نیست.

وی با بیان اینکه هنوز به چیزی که به دنبالش بودیم نرسیدیم، تصریح کرد: شکاف عظیمی بین وضعیت استان و کشور داریم، هرمزگان استانی است که ما محروم نگه داشته ایم و از پتانسیل های قوی که دارد استفاده نکردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه در ماه گذشته در پرداخت حقوق کارکنان مشکل داشتیم، اضافه کرد: از بیمارستان میناب بازدیدی داشتم که بسیار شلوغ بود، تصمیم کمک از از نیروهای کمک پرستار گرفتیم اما امروز نمی توانم این کار را انجام دهم و در پرداخت حقوق آن ها خواهم ماند.

وی با تأکید بر اینکه سه ماه آخر سال ۹۸ برای ما بسیار سخت خواهد بود، اظهار کرد: امیدوارم در سال جدید وضعیت ما بهتر شود، نفت، صنایع و معادن موهبتی برای کشور است که امیدوارم با راهکارهایی بتوانیم استفاده لازم را از این منابع داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: درخصوص آنفلوآنزا حمله شدیدی در دو ماه گذشته داشتیم، پیک آنفلوآنزا و بیماری های ریوی را هر سال در آبان و بهمن ماه داریم اما امسال بیشتر بود.

فرشیدی ادامه داد: در دو الی سه ماه اخیر ۷۴۳ مورد بستری با بیماری تنفسی داشتیم، از ۱۲۹ مورد نمونه گیری انجام شده و به تهران ارسال شد.

وی ادامه داد: متاسفانه ۱۶ مورد مرگ رخ داد که سه مورد تایید شد ویروس آنفلوآنزا مسبب آن بوده که دو مورد آن مادر باردار بودند، افرادی که بنیه ضعیفی دارند یا بیماری های قلبی، ریوی، نقص ایمنی، سن بالا و بارداری دارند در خطر بیشتری هستند و باید پیش از این واکسن می زدند.

وی اظهار کرد: بعد از این اطلاعیه افرادی که نیازی به زدن واکسن نداشتند، برای واکسن مراجعه کردند، داروهایی که کورتون و استروئید دارند، علائم بیماری را کاهش می دهد اما از نظر ایمنی ضعیف می شوند و خطر را بسیار بالا می برند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه اگر افراد به موقع مراجعه کرده بودند زنده می ماندند، افزود: از ۱۲۹ مورد ۱۸ مورد آنفولانزای مثبت داشتیم.

فرشیدی تصریح کرد: در مقطعی شدیدا دچار کمبود دارو شدیم که اواسط آذر این مشکل حل شد، تصمیمی گرفته شد که برخی داروها را متخصصین داخلی، عفونی یا ریه تجویز کنند.

وی عنوان کرد: درمان سرماخوردگی آنتی بیوتیک نیست بلکه استراحت و مصرف مایعات است، برای سال آینده بهتر است بیماران قلبی، سنین بالا و مادران باردار حتما در شهریور ماه واکسن آنفلوآنزا را بزنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: امسال ۳۰ درصد افزایش نیروی تخصصی در استان داشتیم و بالای ۸۰ نیروی متخصص و فوق تخصص جذب کردیم، در بخش درمان سرطان و بیماری های خونی، اطفال، نفرولوژی و ... کمبودهایمان رفع شده است، متخصصین داخلی و اطفال نیز در روزهای آینده به بشاگرد اعزام می شوند.

فرشیدی اضافه کرد: در خصوص کیک هایی که حاوی قرص و کپسول بود، اولین گزارش از پارسیان بود، که دانش آموزی در مدرسه ای کیکی باز کرده و در آن قرص موجود بوده و قرص را برای تضخیص فرستادیم؛ احتمال می دادیم بچه ها بازی گوشی داشته باشند چراکه معلوم بود در کارخانه اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: متاسفانه به مرور این اتفاق بیشتر افتاد و همه گیر شد و سیستم های اطلاعاتی وارد کار شدند و مشخص شد اقدامی برای به هم زدن آرامش عموم بوده، محتویات داروها نیز خوشبختانه خطرناک نبودند اما دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی ورود کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: مشکلاتی از نظر روانی در جامعه ایجاد شد که خوشبختانه با ورود دستگاه های اطلاعاتی حل شد و امیدواریم دیگر چنین مواردی دیده نشود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها