رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد:

برخورد قضایی با مقصرین جاری شدن سیل در شهرستان پارسیان/ استعلامات برای شناسایی علل تشدید خسارت ها ادامه دارد



به گزارش صبح ساحل، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: رسيدگي ویژه دستگاه قضايي به حل مشكلات سيل زدگان و آسيب دیدگان پارسياني پس از بارش های شدید و گسترده در روزهای اخیر ڪه منجر به جاری شدن سیلاب گردید در دستورکار قرار دارد.

وی یادآور شد :در پی جاری شدن سیل در شهرستان پارسیان و مناطق همجوار متأسفانه خسارت های زیادی به بخش های مختلفي از جمله زیر ساخت ها و اراضی ڪشاورزی و منازل مردم وارد شده است.

صالحی در این رابطه اظهار داشت :دستگاه قضایی استان هرمزگان در راستای وظیفه ذاتی خود به عنوان مرجع عام تظلمات و شڪایات و نیز با هدف احقاق حقوق عامه به این موضوع ورود ڪرده است و در این برهه زمانی اولویت دادگستری؛ الزام تمامی دستگاه ها جهت حل سریع و فوری مشڪلات مردم در زمینه آب و برق و مخابرات و بازگشایی راه های مواصلاتی و معابر عمومی است ڪه دچار آب گرفتگی شده اند ڪه خوشبختانه در این زمینه با ورود ستاد مدیریت بحران و همڪاری مردم ، نیروهای انتظامی ، بسیج ، سپاه ، شهرداری ها و بخشي از پيمانكاران خصوصي اقدامات خوبی صورت گرفته است.

این مقام قضایی در ادامه افزود:در مرحله دوم و با عادی شدن اوضاع، دستگاه قضایی با تشڪیل پرونده و انجام استعلامات در خصوص علت تشدید خسارت ها و مشخص شدن مقصرین احتمالی اقدام نموده است.

وي یادآور شد: در این زمینه دادگستری استان هرمزگان با دستگاه هایی ڪه با عدم اعمال تمهیدات لازم و نیز تقصیر و ڪوتاهی در انجام وظیفه خود در زمان حال یا گذشته زمینه بروز خسارت را فراهم ساخته و یا باعث تضییع حقوق بیت المال گردیده اند با قاطعیت و بدون اغماض برخورد قانوني خواهد ڪرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پايان متذكر شد: دفاتر بيمه ها بايستي بر اساس قانون به وظایف خود نسبت به بيمه شدگان متعهد باشند و هيچ عذري در این خصوص پذيرفتني نيست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها