معرفی کتاب:

کتاب نویسنده هرمزگانی تجدید چاپ شد



کتاب "داعش، شهروندان و تبلیغات دینی" نوشته محمد کمالی نویسنده و مدرس دانشگاه‌های هرمزگان به چاپ دوم رسید.

به گزارش صبح ساحل، کتاب "داعش، شهروندان و تبلیغات دینی " به نویسندگی محمد کمالی باغستانی از مدرسان دانشگاه‌های هرمزگان که به بررسی ابعاد فکری داعش و نحوه وشیوه شکل‌گیری این تفکر انحرافی در جهان اسلام پرداخته، به چاپ دوم رسید.

این کتاب که از سوی انتشارات سنجش و دانش به زیور طبع آراسته شده، در موضوع بررسی رسانه‌های گروهی در حوزه دین قرار می‌گیرد و تحقیقی هوشمندانه از سوی یک جوان روزنامه نگار و تحصیلکرده جنوبی در واکنش به شکل گیری داعش به عنوان بزرگترین و خطرناک‌ترین گروه تروریستی جهان است.

نویسنده این کتاب گفت: داعش گروهی تخریب‌گر است که ناشی از منافع سیاسی کشورهای حامی تروریست با قدرت نظامی و سیاسی بالا شکل گرفت و با شگرد رسانه‌ای و تبلیغاتی تکان دهنده، جهان را تحت تاثیر اعمال و افعال منفی خود قرار داد.

وی افزود: جالب است بدانید این کتاب پیش از شکل گیری داعش و وقوع جنایاتش نگاشته شد اما با بررسی‌های دقیق تاریخی و سیاسی به خوبی خطر تبلیغات وهابیت و تکفیری‌های سلفی را در میان شهروندان ایرانی گوشزد کرد و مهم‌ترین ریشه شکل‌گیری داعش را در تقویت افراطی‌گری از سوی آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه برشمرد که به تدریج این وضعیت برای ملت‌ها روشن و روشن‌تر شد.

محمد کمالی باغستانی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین دلایل نگارش این کتاب، بررسی و روشنگری در زمینه تبلیغات سیاسی و رسانه‌ای جریان‌های وابسته به وهابیت در مناطق جنوبی کشور و آگاهی‌بخشی عمومی به جامعه در زمینه شکل و شیوه استفاده از پروپاگاندای ضد دینی است.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: بی‌گمان جوامع امروزی از گزند تروریست‌های تکفیری در امان نیستند. بنابراین بیش از پیش نیازمند انجام تحقیق و بررسی پیرامون عقاید و رفتارهای ویرانگر داعشی‌ها هستیم و بررسی‌ها نشان می‌دهد که میان راهبردها و تاکتیک‌های تبلیغاتی وهابیان و سیاست رژیم صهیونیستی اسرائیل، به ویژه در چرخه" سازش"، همبستگی همسانی وجود دارد. 

 محمد کمالی باغستانی متولد 1364 دارای مدرک دکتری فرهنگ و ارتباطات از دانشگاه آزاد تهران مرکز است. صاحب امتیاز و مدیر مسئول دو نشریه محلی " آوای شرجی و بندرعباس "، خبرنگار، مدرس دانشگاه‌های استان هرمزگان از جمله دانشگاه علمی کابردی، پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و ... ، مدرس دوره‌های کوتاه مدت مرکز آموزش و پژوهش استانداری هرمزگان و جوان برگزیده سال 1394 استان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها