تجهیزات دریایی و شناورهای سبک «ایران‌ساخت» شد



یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه تولید تجهیزات دریایی و شناورهای سبک فعالیت می‌کند. فعالان فناور این شرکت دانش‌بنیان توانستند برخی نیازهای داخلی این حوزه را بومی‌سازی کنند.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت دانش‌بنیان داخلی، طراح و تولیدکننده‌ شناورهای سبک از جنس آلومینیوم و فولاد و تجهیزات مربوط به آنها است. این مجموعه دارای یارد مجهز ساخت شناور و کارگاه‌های ساخت تجهیزات دریایی و همچنین اولین برند تولیدکننده‌ تجهیزات دریایی در ایران است. کلیه‌ محصولات و خدمات این مجموعه با استانداردها و تأییدیه‌های بین‌المللی ارائه می‌شوند.

محصولات تولیدی این شرکت شامل تجهیزات دریایی و شناورهای سبک است. همچنین تولید تجهیزات مختلفی مانند انواع باطری شارژرهای صنعتی، شارژر کنترلر دریایی، انواع سامانه چراغ راهنمایی دریایی با انرژی خورشیدی، لنترن، انواع پنل کنترل برق تجهیزات دریایی، تابلو برق و چراغ های ناوبری کنترل دریایی هم از دیگر محصولات این شرکت محسوب می‌شود.

بنا به گفته حسن ابراهیم پورضیایی مدیر عامل این شرکت، شناورهای تولید شده این مجموعه شامل بارج غذادهی اتوماتیک مزارع پرورش ماهی در قفس، شناور تفریحی خورشیدی، کافی‌شاپ، شناور خدماتی ماهیگیری پیشرفته آلومینیومی و شناور زباله جمع‌کن می‌شود.

وی ادامه داد: این شرکت با اتکا به توانایی بالای تحقیق و توسعه، فراتر از نیازهای شناسایی و ابراز شده از طرف مشتریان، با رویکرد بهبود کیفیت، سرعت بالای تولید و همچنین ارائه‌ قیمت‌های رقابتی، بهترین راه‌حل‌ها را در قالب محصولات به مشتریان خود عرضه می‌کند. در همین راستا و برای تضمین هرچه بیشتر کیفیت محصولات، دستیابی به TQM جزء اصلی‌ترین اهداف ما است. مجموعه این عوامل باعث شده این برند همواره جایگاهی قابل اطمینان نزد مشتریان داشته باشد.

میدان فعالیت این شرکت شامل ارائه‌کنندگان خدمات مختلف بندری، ماهیگیری، حفاظت ساحلی، مسافربری، کشتی‌سازی‌های داخلی و خارجی، مالکان شناورها، صاحبان حوضچه‌ها و بنادر در بخش چراغ‌های ترافیک دریایی و همچنین صنایع فراساحل از قبیل سکوهای نفتی است. مهم‌ترین توان نرم‌افزاری این مجموعه، دانش و تجربه فراگیر است. این شرکت در زمینه سخت‌افزاری، قطعات و مواد اولیه خود را از بهترین و معتبرترین تأمین کننده‌ها فراهم می‌کند. این شرکت توانسته در هر شرایطی پرچم‌دار صنایع دریایی در داخل کشور باشد و در عین حال حضور بین‌المللی موفقی در بین برندهای جهانی داشته باشد.

پورضیایی درباره ضرورت بومی‌سازی این تجهیزات در داخل کشور، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور تولید تجهیزات دریایی داخلی تا میزان زیادی از نگرانی مالکان شناور و سازمان‌هایی همچون سازمان بنادر را کاسته و با توسعه روز افزون این تجهیزات نیاز به تجهیزات خارجی بسیار کاهش یافته است.

به گفته وی، این شرکت در زمینه تجهیزات دریایی جزء شناخته‌شده‌ترین برندها در این صنعت است. خدمات پس از فروش این شرکت در زمینه تجهیزات دریایی که امروزه یکی از دغدغه‌های استفاده‌ از تجهیزات خارجی است با وجود این شرکت در کشور مرتفع شده است. این شرکت با کمک توان تخصصی خود و به همت نیروهای متخصصش موفق به صادرات یک فروند شناور ماهیگیری به کشور قطر شده است و با توجه به اوضاع فعلی منطقه، امکان صادرات شناور و تجهیزات دریایی به کشورهای حوزه خزر و خلیج فارس هم وجود دارد.

این فعال دانش‎بنیانی معتقد است که در داخل کشور به دلیل رشد روزافزون صنعت آبزی‌پروری، شناورهای غذادهی به قفس‌های دریایی و شناورهای خدمات‌رسان به آن‌ها یکی از نیازهای اصلی این صنعت است که شرکت ما توانایی ساخت آنها را دارد.

این شرکت دانش‌بنیان در دوران فعالیت خود از حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی استفاده کرده است و توانسته مبلغی در حدود ۱ تا ۵ میلیون دلار ارز آوری صادرات شناور برای کشور به ارمغان بیاورد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها