هنوز موفق به کسب رضایت مالکان خانه کاظم نشده ایم/پیشنهاد یک میلیارد ریالی برای مرمت قلعه خان



به گزارش صبح ساحل، ماشاءالله خنجی، افزود: شهرستان بستک ۶۵ اثر ملی ثبت‌شده دارد که در استان هرمزگان شهرستان بستک در بحث آثار تاریخی رتبه اول را دارد.

وی اضافه کرد: بالغ‌بر ۳۵۰ نفر عضو انجمن میراث فرهنگی در سطح روستاهای بستک داریم که از آثار تاریخی این شهرستان حفاظت و نگهداری می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بستک در خصوص بازسازی و مرمت قلعه خان بستک بیان کرد: قلعه خان بستک دارای سه قسمت است که یک قسمت آن در اختیار دولت و دو قسمت دیگر آن در اختیار مالکین این قلعه است.

خنجی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد قسمتی که در تملک اداره میراث فرهنگی شهرستان بستک بود تعمیر و مرمت‌شده است، اظهار کرد: در حال حاضر برای مرمت این اثر تاریخی، مبلغ یک میلیارد ریال پیشنهاد دادیم که اگر تخصیص پیدا کند مرمت را آغاز خواهیم کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بستک در بحث منزل کاظم شهر بستک گفت: هنوز موفق نشدیم رضایت مالکان خانه کاظم را جلب کنیم اما کماکان پیگیر آن هستیم که جلساتی با وارثان و مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان داشته و وراث را راضی کرده تا این بنا مرمت و بازسازی شود.

وی بیان کرد: مبلغ پیشنهاد داده‌شده برای اعتبار این بنا ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی و یک میلیارد ریال هم برای حوادث غیرمترقبه است که اگر این اعتبارات تخصیص یابد با همکاری شهرداری و شورای شهر بستک تا پایان سال ۹۸ مرمت و بازسازی و تعمیر خانه کاظم را انجام خواهیم داد.

خنجی تصریح کرد: در سطح شهرستان توانستیم ۶ مرکز تخصصی اشتغال، آموزش، تولید و فروش صنایع‌دستی را افتتاح کرده و ۵ هزار صنعتگر را شناسایی کنیم.

وی در بحث گردشگری در شهرستان بستک اضافه کرد: با همکاری دولت و بخش خصوصی در مجتمع‌های آب‌درمانی برای ۵۰ نفر ایجاد اشتغال شده و روبه‌پیشرفت است، ایجاد ۱۲ دفتر آژانس مسافرتی با ۷۰ نفر نیروی انسانی و توسعه همکاری با جهاد دانشگاهی در برگزاری دوره‌های آموزشی از برنامه‌هایی است که در بحث گردشگری در شهرستان بستک صورت گرفته است.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها