رونالدو جایزه بهترین بازیکن سال گلوب دوبی شد



به گزارش صبح ساحل و به نقل از نشنال امارات کریستیانو رونالدو، مهاجم ۳۴ ساله تیم یوونتوس در مراسمی پرزرق و برق در هتل مدینه جمیره دوبی جایزه بهترین بازیکن مرد سال را گرفت و و لوسی برونز، از تیم ملی فوتبال زنان انگلیس جایزه بهترین بازیکن زن سال را دریافت کرد.
تیم لیورپول امسال سه جایزه را برد: یورگن کلوپ مربیش بهترین مربی سال، آلیسون بکر دروازه‌بانش بهترین دروازه‌بان سال و این تیم قهرمان اروپا بهترین باشگاه سال شد.
رونالدو امسال سال خوبی را با تیم یوونتوس و تیم ملی پرتغال گذراند. او که تابستان پیش از رئال مادرید به یوونتوس منتقل شد، ۲۱ گل را در مسابقات سری‌ A ایتالیا به ثمر رساند و این یاشگاه شهر تورین ایتالیا را برای هشتمین بار پیاپی به مقام قهرمانی سری‌ A رساند.
او همچنین یک هت‌تریک (سه‌گل در یک بازی) برای تیم ملی پرتغال در مسابقه نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های یوفا به ثمر رساند و با این تیم قهرمان این جام شد.
ماه پیش نیز گل او برای تیم ملی پرتغال در برابر تیم لوگزامبورگ شمار گل‌های بین‌المللی او را به ۹۹ رساند و پرتغال - برنده یورو ۲۰۱۶- را به مرحله نهایی جام ملت‌های اروپا رساند.
در رده فوتبال زنان، لوسی برونز مدافع تیم لیون فصلی عالی در با این تیم که به فهرمانی باشگاههای فرانسه و قهرمانی لیگ قهرمانان زنان یوفا رسید، گذراند. او همچنین با تیم ملی فوتبال زنان انگلستان به مقام چهارم جام جهانی فوتبال زنان در فرانسه رسید و توپ نقره‌ای مسابقات را هم دریافت کرد.
یورگن کلوپ، مربی لیورپول پس از آنکه در ماه سپتامبر جایزه بهترین مربی فیفا را در تقدیر از قهرمانی تیمش در مسابقات داخلی، اروپایی و بین‌المللی گرفت، جایزه گلوب بهترین مربی را هم به دست آورد.
باشگاه لیورپول هم که جایزه بهترین باشگاه سال گلوب را دریافت کرد، در ماه ژوئن با شکست دادن تاتنهام برنده لیگ قهرمانان شد و در حال حاضر در صدر جدول لیگ برتر انگلیس قرار دارد و هفته پیش هم بری نخستن بار برنده جام قهرمانی باشگاه‌های جهان فیفا شد.

منبع: همشهری انلاین

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها