ثبت نام ناشران کشور در نمایشگاه کتاب هرمزگان آغاز شد



به گزارش صبح ساحل، هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان ۱۲ تا ۱۸ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بندرعباس برگزار می‌شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برای حمایت از کتابفروشی‌های استان نیز هماهنگی لازم برای شرکت آنها در نمایشگاه کتاب فراهم شده است.
رضا کمالی زرکانی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره می‌توانند با مراجعه به سایت icfi_ir نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.
وی بیان داشت: براساس بررسی‌های صورت گرفته و افزایش ظرفیت‌ها امسال آمادگی حضورافزون بر۵۰۰ ناشر در هفدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان وجود دارد.
در شانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان با حضور ۴۰۰ ناشر در قالب ۳۳۲ غرفه از هشتم تا سیزدهم اسفند ۹۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های هرمزگان واقع در چهارراه جهانبار بندرعباس برگزار شد.
ناشران در این دوره از نمایشگاه کتاب هرمزگان در ۳۲۴ غرفه به مدت ۶ روز ۷۸ هزار و ۹۷۶ عنوان کتاب خود را عرضه کردند.
هم‌چنین ۷ میلیارد ریال یارانه به این نمایشگاه اختصاص یافت.
در این دوره از نمایشگاه کتاب هرمزگان، کتاب‌های ' جهله بلو ' به نویسندگی یلدا جعفری و ' سرده وا' به نویسندگی زهرا درویشی رونمایی شد.
در راستای اهمیت برگزاری هفدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان، روز گذشته(دوشنبه ۹دی) نیز تفاهم‌نامه‌ای با عنوان طرح انتخاب بندرعباس به عنوان پایتخت کتاب ایران بین شهرداری بندرعباس و اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی هرمزگان امضا شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در این رابطه بیان داشت: طرح بندرعباس به عنوان پایتخت کتاب ایران پس از انجام اقدامات زیر بنایی به وزارت فرهنگ و ارشاد ارسال و پس از داوری در اردیبهشت ۹۹ نتایج آن اعلام خواهد شد.
به گفته رضا کمالی زرکانی، علاوه بر بندرعباس چهار شهر میناب، تیرور، کنگ و جناح نیز به عنوان کاندیدهای دیگر پایتخت کتاب به وزارتخانه معرفی می‌شوند.
پایتخت کتاب شامل مجموعه فعالیت‌هایی است که در حوزه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، مطالعه و مهیا کردن زیرساخت‌های مورد نیاز صورت می‌گیرد که پس از ارزیابی این فعالیت‌ها، شاخص‌ترین استان به عنوان پایتخت کتاب کشور معرفی می‌شود.
بخشی از این فعالیت‌ها شامل برگزاری نمایشگاه‌های مختلف کتاب، اهدای کتاب، گسترش کتابفروشی‌ها، ایجاد ایستگاه‌های مطالعه، ساخت المان‌های مناسب کتاب در مکان‌های عمومی، چاپ کتاب، حمایت از نویسندگان، شناسایی و تجلیل از مولفان، نشست‌ها و کارگاه‌های مطالعه است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها