مراسم بزرگداشت شهادت سردار سرافراز سپهبد سلیمانی در عمان برگزار شد



به گزارش صبح ساحل، پس از قرائت قرآن و نثار فاتحه، حجه الاسلام و المسلمین نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان در توصیف مقام شامخ شهدا در نزد خداوند در سخنانی تشییع عظیم و میلیونی و بی نظیر سردار دلها توسط اقشار مختلف از ملیت‌های مختلف را نشانه لطف و عنایت خداوند دانست که نصیب کسانی می شود که در کنار پروردگارشان باشند و با او وارد معامله شوند.


وی شخصیت حاج قاسم را مانند شیشه عطری دانست که وقتی دشمنان آن را شکستند، عطر آن همه جا را فرا گرفت و همه بوی آن را استشمام کردند. نوری شاهرودی همچنین با بیان عباراتی مقام شامخ شهید ابومهدی المهندس را نیز گرامیداشت.


همچنین سفیر سوریه در عمان نیز در سخنانی ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با مردم ایران و ارج نهادن مقام شامخ سردار سلیمانی از وی بعنوان قهرمان منطقه یاد کرد که نقش بی بدیلی در شکست تروریسم و در راس آن داعش ایفا کرد.


پخش سخنان دختر سردار سلیمانی در مراسم روز دوشنبه در تهران برنامه دیگر این مراسم بود. همچنین در ادامه دکلمه‌ای توسط خواهر یکی از شهدا در توصیف مقام شامخ شهدای مقاومت قرائت شد که حاضران را تحت تاثیر قرار داد.


یادآور می‌شود به رغم اینکه اطلاع رسانی مراسم از بعداز ظهر روز دوشنبه آغاز شد اما نزدیک به هزار نفر از اقشار مختلف شرکت در این مراسم شرکت کردند که بنا به گفته شاهدان محلی، بی نظیر بوده است. چند تن از شرکت کنندگان در اظهاراتی تاکید کردند که سردار سلیمانی فقط متعلق به ایرانیان نیست بلکه متعلق به همه مسلمانان بلکه همه آزادگان جهان است.


به گزارش ایرنا، سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد روز جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها