معاون اقتصادی وزیر کشور در بوشهر:

کالاهای رسوبی در بنادر کشور تعیین تکلیف می شود



معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه کالاهای رسوبی در بنادر کشور تعیین تکلیف می شود گفت: بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ خودرو وارداتی در بنادر بوشهر، خوزستان و هرمزگان وجود دارد.

به گزارش صبح ساحل، بابک دین‌پرست بعدازظهر سه‌شنبه در بازدید از بندر بوشهر اظهار داشت: معاون امور اقتصادی رئیس‌جمهور ورود خیلی خوبی برای تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در بنادر کشور داشته است.

وی از تعیین تکلیف پنج هزار و ۱۰۰ خودرو رسوبی در بنادر کشور خبر داد و اضافه کرد: قرار شد ترخیص خودروهای وارداتی موردبررسی قرار بگیرد و تیمی با مدیریت معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و با حضور نمایندگانی از دستگاه‌هایی مانند وزارت صنعت، معدن، تجارت، معاون حقوقی رئیس‌جمهور، نمایندگان دستگاه‌های قضائی، نیروی انتظامی و گمرک برای تعیین تکلیف پنج هزار و ۱۰۰ خودرو وارداتی اقدام لازم انجام دهند.

دین‌پرست خودروهای وارداتی رسوبی در بنادر را سرمایه ملی دانست و تأکید کرد: باید این کالاها تعیین تکلیف شود یا به کشور مبدأ برگردد و یا اینکه اگر قابلیت ترخیص دارد زمینه ترخیص آن فراهم شود.

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: وزارت کشور هماهنگ‌کننده و مسئولیت‌های پیگیری سیاست‌های عمومی دولت برای اجرا در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی است.

وی تصریح کرد: مأموریت وزارت کشور بررسی، نظارت، هماهنگی برای حل این‌چنین مشکلاتی است شاید اگر وزارت کشور دخالت نمی‌کرد سال‌ها این خودروها تعیین تکلیف نمی‌شد.

دین‌پرست تصریح کرد: با اقداماتی که انجام‌شده امید می‌رود در روزهای آینده دستورالعمل رئیس‌جمهور برای ورود معاون اقتصادی رئیس‌جمهور برای تعیین تکلیف این کالاها در بنادر محقق شود.

معاون اقتصادی وزیر کشور تصریح کرد: بیش از پنج هزار و ۱۰۰ خودرو وارداتی در بنادر بوشهر، خوزستان و هرمزگان وجود دارد و با اقداماتی که انجام‌شده امید می‌رود به زودی بر اساس دستورالعمل رئیس‌جمهور تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه برای توسعه بندر بوشهر عمق لنگرگاه این بندر به بیش از ۱۱ متر افزایش می‌یابد گفت: باید حداقل عمق حوضچه لنگرگاه بندر بوشهر به ۱۳ تا ۱۴ متر افزایش یابد که تحقق این مهم نیاز به لایروبی است.

معاون اقتصادی وزیر کشور تصریح کرد: برای بهره‌برداری از همه بنادر در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی بررسی‌های لازم انجام‌شده است.

دین‌پرست اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری می‌شود که بر اساس ارسال گزارشی از سوی وزیر کشور به رئیس‌جمهور برای شکستن انحصار تخلیه و بارگیری کالاها و امکان توزیع تخلیه و بارگیری کالاها به سایر بنادر، استفاده از بنادر دیگر کشور موردتوجه قرار گرفت.

وی بابیان اینکه بنادر ظرفیت خوبی برای توسعه تجارت محسوب می‌شود اظهار داشت: بندر بوشهر دارای قابلیت مهمی در این عرصه است که اکنون لایروبی کانال دسترسی به بندر بوشهر برای افزایش عمق این بندر در حال اجرا است.

هزار و ۱۶۰ خودرو در بندر بوشهر رسوب شده است

دین‌پرست بیان کرد: یکی از مشکلات مهم بنادر از جمله بندر بوشهر رسوب خودروهایی است که از مدت‌ها قبل وارد بنادر شده که در بوشهر بر اساس آمار اعلام‌شده هزار و ۱۶۰ خودرو است.

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ خودرو در بنادر بوشهر، خوزستان و هرمزگان وجود دارد خاطرنشان کرد: به سبب برخی از ممنوعیت‌های قضائی یا عملیات ترخیصی این خودروها، در بنادر باقی ماند که رئیس‌جمهور، به وزیر امور اقتصاد و دارایی دستور داد که موضوع را بررسی و راهکارهای لازم ارائه کند.

دین‌پرست بابیان اینکه گمرک با وزارت کشور در ترخیص خودروها هم‌نظر است افزود: اصرار برخی از دستگاه‌ها بر اساس قوانین داخلی منجر به این شده که ترخیص خودروهای وارداتی به هر دلیلی متوقف شود.

وی، افزود: هرچند به قوانین دستگاه‌های مختلف برای ترخیص خودروهای وارداتی احترام گذاشته می‌شود ولی باقی ماندن خودروهای وارداتی در بنادر و هیچ دستگاهی آن را تعیین تکلیف نکند قابل‌قبول نیست.

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به ارسال مجدد نامه وزیر کشور در هفته گذشته به رئیس‌جمهور برای تسریع در ترخیص خودروهای موجود در بنادر خاطرنشان کرد: در این نامه اعلام‌شده ضمن احترام به نظر همه دستگاه‌ها ولی این کافی نیست بلکه باید راهکارهای لازم برای ترخیص آن‌ها ارائه شود.

منبع: مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها