دست‌درازی به ساحل بندرمُقام متوقف شد/ ساخت و ساز فاقد مجوز بود



به گزارش صبح ساحل، پس از درج خبری در خبرگزاری فارس با عنوان «ساحل بکر بندرمقام زیر تیغ لودر!» عصر امروز با دستور امید آزادی دادستان شهرستان بندرلنگه، ساخت و ساز خارج از حریم مجوز در ساحل بندرمقام تخریب شد.

تخریب سازه‌ها در ساحل بندرمقام با حضور علی نیکویی فرماندار و امید آزادی دادستان و جمعی از مسؤولان شهرستان بندرلنگه صورت گرفت.

*فرماندار بندرلنگه: ساخت و ساز خارج از حریم طرح واگذاری است

علی نیکویی فرماندار بندرلنگه عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این خصوص اظهار کرد: مجری طرح پرورش لارو میگو در ساحل بندرمقام ساخت و سازی را خارج از حریم طرح واگذاری انجام داده بود و به ساحل تجاوز کرده بود که امروز به دستور دادستان بندرلنگه ساخت و سازهای غیرمجاز آن تخریب شد.

وی افزود: فعلأ طرح مذکور متوقف شده است و در خصوص ادامه و یا عدم ادامه این طرح در حال بررسی‌های بیشتر هستیم که نتیجه را به مردم اطلاع خواهیم داد.

*دست‌درازی پیمانکار به محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها

به گزارش فارس، این ساحل دست‌نخورده و بکر که به جرأت می‌توان گفت از بهترین و زییاترین سواحل جنوب کشور است به گفته شاهدان عینی، قسمت‌هایی از آن زیر تیغ لودرهای پیمانکار در حال تخریب جهت احداث سایت پرورش میگو بود.

به گفته اهالی و بومیان این منطقه با توجه به استقرار یک شرکت پرورش میگو از سال 84 تا کنون که هیچ سود و فایده‌ای برای بندر مقام و منطقه نداشته و تنها ضرر شوری مراتع و تخریب صیدگاه‌ها را به همراه داشته، یک شرکت جدید که در غرب بندرمقام واقع شده است دقیقا جایی مستقر شده بود که از قدیم‌الایام محل صید و صیادی بوده و جایی که لودرها شروع به کار کرده بودند دقیقأ محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها بود.

*اظهارات بحث‌برانگیز دهیار مُقام و بخشدار شیبکوه در حمایت از پیمانکار

چندی پیش محمد اشکنانی دهیار بندرمقام با بیان اینکه روزهای گذشته از محل این طرح بازدید کرده است به خبرنگار فارس گفته بود: طبق مطالب منتشر شده در فضای مجازی مکان اجرای این طرح، محل زندگی لاک‌پشت‌ها نیست و قرار است این طرح برای جوانان مقامی ایجاد اشتغال کند.

وی اظهار کرده بود: طرح واگذار شده ۷۰ متر با ساحل فاصله دارد و حریم کاملأ رعایت شده است و از صخره‌های ساحل مُکَسر فاصله زیادی دارد.

فوأد مرادزاده بخشدار شیبکوه هم به فارس گفته بود: تنها قسمتی از ساحل حوالی بندرمقام در قالب طرح سه هکتاری به‌منظور تولید لار‌و میگو و در خارج از حریم دریا نیز واگذار شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها