فرار مالیاتی ۱۸۵ میلیارد ریالی در بوشهر کشف شد



فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی این استان یک فقره فرار مالیاتی ۱۸۵ میلیارد ریالی را کشف کردند.

به گزارش صبح ساحل، سردار خلیل واعظی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: ماموران و کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی با انجام تحقیقات لازم فردی را که در زمینه صادرات و واردات کالا فعالیت داشت و با ترفندهای مختلف مالیات خود را پرداخت نمی‌کرد شناسایی کردند.

وی بیان کرد: با هماهنگی مراجع قضائی و اداره امورمالیاتی، پس از بررسی‌های لازم و کارشناسی این پرونده ‌مشخص شد این فرد با گرفتن کارت بازرگانی به نام خود و فعالیت در امر واردات و صادرات از کشور مشغول بود و با توجه به خلاهای قانونی در سنوات گذشته توانسته از پرداخت مالیات به ارزش ۱۸۵ میلیارد ریال خودداری کند.

واعظی ادامه داد: این فرد در بازجویی‌ های فنی و در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به فرار مالیاتی ۱۸۵ میلیارد ریالی اعتراف کرده‌است.

وی افزود: متهم پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات برای رسیدگی به تخلفش تحویل مراجع قضائی شد. 

واعظی بیان کرد: انتظار داریم دیگر سازمان‌ها و افراد به این توانمندی و تخصص پلیس، با دید مثبت بنگرند و پلیس را در این زمینه یاری کنند تا بتواند این نقش مهم و اساسی را که بخشی از آن مبارزه با جرایم اقتصادی است بخوبی ایفا کند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: پرداخت مالیات از سوی مودیان مالیاتی و افرادی که مشمول پرداخت مالیات هستند، نقشی مهم در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور دارد.

واعظی بیان کرد: با پرداخت بموقع مالیات توسعه و رشد اقتصادی در سایه افزایش تولیدات ناخالص داخلی و کاهش نرخ بیکاری میسر می‎شود.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها