بیش‌از یک میلیارد تن موادمعدنی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است



سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ذخیره کلی موادمعدنی کشف شده در این استان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن است.

به گزارش صبح ساحل، محمودرضا رحمتیان روز پنجشنبه گفت: از مجموع موادمعدنی کشف شده در سیستان و بلوچستان افزون‌بر ۷۶۲ میلیون تن دارای پروانه بهره‌برداری و ۳۶۲ میلیون تن به سرمایه‌گذاران جهت بهره‌برداری واگذار شده است.

وی ادامه داد: مهمترین موادمعدنی سیستان و بلوچستان شامل شن و ماسه، خاک رس، آهک و مارن، لوماشل، شیل و ماسه سنگ، انواع سنگ لاشه پوزولان-کائولن، گچ خاکی (مصالح ساختمانی)، گرانیت، مرمر، تراورتن، تراکیت، سنگ چینی، مرمریت(سنگ‌های تزیینی و نما)، آ نتیموان، کرومیت، منگنز، مس، آهن،  تیتانیوم (مواد معدنی فلزی) و منیزیت، سیلیس، گل سفید، تالک، خاک صنعتی، زئولیت، کلسیت و گارنت (مواد معدنی غیر فلزی) هستند. 
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در خصوص وضعیت فعلی معادن اظهار داشت: ۳۸۵فقره معدن در این استان با میزان استخراج سالانه ۲۴ میلیون تن صادر شده و ۲۷۶ معدن فعال و  ۴معدن در دوره تجهیز و آماده‌سازی و بقیه بصورت نیمه فعال و غیرفعال هستند. 
وی ادامه داد: تعداد معادن فعال شن و ماسه و خاک رس ۲۰۸ فقره با اشتغال ۴ هزار و ۸۵۷ نفر و سایر معادن فعال سیستان و بلوچستان ۶۸ فقره با اشتغال هزار و ۸۹ نفر هستند. 
رحمتیان خصوص سرمایه‌گذاری در بخش معدن سیستان و بلوچستان گفت: ۷ هزار و ۲۲۷ نفر اشتغال در بخش معدن این استان ایجاد شده است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها