کیش الگوی مناسبی برای جزیره هرمز نیست



نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: گردشگری امروز یک صنعت در دنیا است و ما باید این صنعت را در هرمز تقویت کنیم اما نباید اجازه دهیم فرهنگ‌مردم دست خورده شود.

به گزارش صبح ساحل، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی روز گذشته(۱۸ دی ماه) در مراسم معارفه امام جمعه جزیره هرمز، افزود: شهادت سردار سلیمانی و هم استانی‌های عزیز را تسلیت  و عملیات مقتدرانه سپاه پاسداران در پاسخ به استکبار جهانی و این نشانه اقتدار، آقایی،سربلندی و افتخار ملت را تبریک عرض می کنم.
وی با بیان اینکه آن چیزی که ما داریم و آمریکایی‌ها ندارند ایمان است، تصریح کرد: این اقتدار آغازی است برای رها کردن آمریکایی‌ها از منطقه؛ ضریب تحمل ما برای ماندن آمریکایی‌ها در منطقه دیگر تمام شده است، آنها باید بروند و عرصه برای آمریکایی‌ها دیگر تنگ شده است.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه همیشه نگاه قدرتمندانه دشمن را عقب می راند، اظهار کرد: امروز ما دیگر سلیمانی ها داریم و شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی برای آن ها خطر خواهد داشت.
وی در ادامه با بیان اینکه همه دستگاه ها باید تلاش کنند که این نگرانی که مقام معظم رهبری برای هرمز دارند را برطرف کنیم و منتظر تهیه گزارشی هستم که به محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم کنیم، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید سهم خودشان را برای هرمز ادا کنند و اتفاقی که خواهد افتاد اتفاق مبارکی خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه کارهایی که برای هرمز تا امروز اتفاق افتاده خوب اما کافی نیست، اضافه کرد: بنده نیز به مسئولان کشوری که به هرمزگان می‌آیند می‌گویم که سهم خودشان را ادا کنند ما باید یک بسته یا نقشه راهی را برای آینده جزیره هرمز ترسیم کنیم و یک شاخص پیشرفت هرمز داشته باشیم.
وی ادامه داد: نقشه هرمزگان یک شاخص است و می‌توانیم بر اساس آن به جلو حرکت کنیم و اگر نقشه راه نداشته باشیم یکی می‌گوید کارهای انجام شده خوب بوده است و دیگری می‌گوید خوب نبوده پس ما باید شاخص‌های موفقیت و قابل دفاع برای خود داشته باشیم و اعتقاد دارم که باید با برنامه هرمز را به جلو ببریم.
پیشرفت یک کار مکعبی و چند بعدی است و نگاه سطحی یک نگاه تک بعدی است مثلاً ما اگر برنامه عمرانی طرح می‌کنیم باید حتماً این برنامه پیوست فرهنگی نیز داشته باشد .

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه  این برنامه‌ها باید حتماً با پیوست باشند که مبادا به بخش‌های دیگر فرهنگی دینی و غیره دچار مشکل نشود، خاطرنشان کرد: فضیلت‌های مردم هرمز آن روح ولایت مداری مردم هرمز است  و این باید پایدار بمانند و عمران و آبادانی ها هرمز نباید باعث از بین رفتن این فضیلت‌ها باشد و مسئولین عزیز باید این فضیلت‌ها را شناسایی کنند و مکرراً آن ها را تکرار کنند.
وی ادامه داد:ما گاهی اوقات صحبت‌هایی را از سواحل هرمز می‌شنویم که باعث تخریب چهره‌ی این جزیره می‌شو د در حالی که نباید اینگونه باشد زیرا این اقدامات کار دشمن است باید جلوی کار دشمن را گرفت و مشکلات اقتصادی باعث نشود که مردم فضیلت هایشان را از دست بدهند.
امام جمعه بندرعباس افزود: گردشگر برای شما باعث خیر و برکت است و سطح معیشت مردم را بالا می برند، ما از گردشگران استقبال می کنیم و امروز نیاز به زیر ساخت های گردشگری داریم اما الگوهایی مانند کیش مطلوب هرمز نیست.

وی با بیان اینکه اگر گردشگران این فرهنگ دست نخورده هرمز را ببینند قطعاً برای شان دیدنی خواهد بود و باعث جذب گردشگر خارجی نیز خواهد شد، تصریح کرد: گردشگری امروز یک صنعت در دنیا است و ما باید این صنعت را در هرمز تقویت کنیم اما نباید اجازه دهیم فرهنگ‌مردم دست خورده شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار کرد: باید مردم جزیره هرمز درآمد داشته باشند و یک حداقل شغلی برای مردم داشته باشیم و باید یک سطح ثابتی برای شغل و درآمد داشته باشیم.

وی ادامه داد: هر سرمایه گذاری که در هرمز سرمایه‌گذاری کند حداقل باید ۹۰ درصد از نیروهای خودش را از مردم هم این جزیره را تامین کند و ما به گرمی دست گردشگران واقعی را می فشاریم و از آنها استقبال خواهیم کرد.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: مطمئن باشید که در این مرحله جدید با دستور رهبر معظم انقلاب شاهد یک تحول عظیم در جزیره هرمز خواهیم بود و بنده نیز به عنوان نماینده ایشان در استان پیگیر خواهم بود و زمانی که به یک نتیجه مطلوب رسیدیم گزارشی به محضر مقام معظم رهبری خواهیم برد و این نیاز به صبر دارد.

در پایان از زحمات حجت الاسلام دری تقدیر و حجت الاسلام  بهزادی سکان نماز جمعه هرمز را به دست گرفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها