۲بالگرد هلال احمر به مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان اعزام می‌شود



دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال احمر کشور برای خدمات‌رسانی سریعتر به هموطنان سیل زده سیستان و بلوچستان امروز دوشنبه به این استان اعزام می‌شوند.

به گزارش صبح ساحل، محمودرضا پیروی در حاشیه در سفر به زاهدان گفت: با توجه به بارندگی‌های سیل آسا در سیستان و بلوچستان که مشکلات فراوانی نظیر بسته شدن مسیرهای ارتباطی، آسیب به منازل مسکونی را به همراه داشت نخستین محموله چادر و موادغذایی این جمعیت امروز توسط هواپیما وارد این استان می‌شود تا در مناطق سیل زده مورد استفاده قرار گیرد.
وی ارزیابی دقیق میزان خسارت و تسریع در امداد رسانی را از اهداف سفر خود به سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بیشترین مشکلات سیلاب در سیستان و بلوچستان را در شهرستان‌های چابهار، کنارک، فنوج، نیکشهر و دلگان عنوان کرد و افزود: خدمات رسانی سریع و مطلوب به هموطنان سیلزده این استان در اولویت هلال احمر قرار دارد به طوریکه با بسیج امکانات منطقه و کشور درصد رفع مشکل مردم است.
وی بیان کرد: در صورت نیاز  این آمادگی وجود دارد که سومین بالگرد نیز به مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان اعزام شود.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان راه ارتباط ۵۰۰ روستای استان از روز گذشته تاکنون براثر سیلاب بسته شده است.

عباسعلی ارجمندی اظهار داشت: بسته شدن ۲۶ محور ارتباطی، قطع شدن برق ۱۳۰ روستا در مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان، از مدار خارج شدن شبکه توزیع آب آشامیدنی ۱۰۰ روستا، آسیب شدید به بخش کشاورزی از جمله باغات موز و مزارع در شهرستان‌های کنارک، چابهار و دلگان و قطع شبکه ارتباط تلفن در شهرستان‌های نیکشهر، فنوج، بخش‌هایی از دلگان، سرباز، کنارک و قصرقند از جمله خسارت‌های سیل ۲ روز اخیر در استان بوده است.

وی افزود: همچنین در جریان سیلاب اخیر بیش‌از ۲۰ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان دچار خسارت ۲۰ تا ۱۰۰ درصد شدند.

براساس گزارش هواشناسی سامانه بارشی که روز جمعه تا یکشنبه در سیستان و بلوچستان فعال بود بارش‌های قابل توجهی به همراه داشت به طوریکه بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به ۲۰۰ میلی‌متر رسیده است. 

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها