۶۱ نفر توسط نداجا از سیلاب در جاسک نجات یافتند



فرمانده منطقه دوم دریایی ارتش گفت: ۶۱ نفر گرفتار در سیلاب در شهرستان جاسک توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نجات یافتند.

به گزارش صبح ساحل، امیردریادار دوم کوروش محرابی روز دوشنبه در تشریح فعالیت‌های امدادی این نیرو برای کمک به هموطنان گرفتار در سیلاب اظهار داشت: به دنبال جاری شدن سیلاب و اعلام نیاز فرمانداری جاسک برای امدادرسانی به مناطق سیل زده، نیروهای کمک‌رسانی با چندین دستگاه خودرو و وسایل امدادی عازم منطقه شدند و به ارزیابی شرایط و امدادرسانی پرداختند.

وی ادامه داد: در زمان کوتاهی از وقوع سیلاب خودروهای سنگین به روستاهای گرفتار اعزام شده و در ساعت‌های نخست ۲۵ نفر از اهالی روستاهای کروچ و حاجی آباد نجات داده شدند.

وی تصریح کرد: در پی بروز وضعیت بحرانی برای اهالی یک منطقه و محاصره شدن آنان در سیلاب، یک تیم یازده نفره با ۲ دستگاه خودرو تاکتیکی عازم منطقه شدند اما به علت آب گرفتگی شدید، امکان امدادرسانی نداشتند که به همین خاطر یک فروند بالگرد به منطقه اعزام شد و ۶ نفر را نجات داد.

امیر دریادار دوم محرابی بیان داشت: همچنین با مراجعه معاون فرماندار جاسک، یک دستگاه بالگرد عازم مناطق سیل زده شد و توانست حدود ۳۰ نفر را در حاشیه رودخانه جگی نجات دهد.

وی اشاره کرد: بازدیدی از روستاهای سیل زده انجام و نیازهای ساکنان آنها برآورد شده و در پی آن روزانه ۲۰۰ بسته کالا شامل نان، روغن، رب، تن ماهی، آب معدنی و غیره برای مردم ارسال شده است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: به منظور اتصال مسیرهای ارتباطی و لایروبی رودخانه، دستگاه‌های امدادرسانی به مناطق اعزام شده است.

وی ابراز داشت: گفت: صبح امروز یک فروند بالگرد برای توزیع بسته‌های خوراکی تهیه شده با همکاری فرمانداری، به منطقه اعزام شد و همزمان دستگاهای راه‌سازی نیز مشغول امدادرسانی و اتصال مسیرهای ارتباطی هستند.

امیردریادار دوم محرابی تاکید کرد: برای آب رسانی به شهرستان جاسک و تمیز کردن گل و لای در محل سد جگین، دستگاه‌ها و تجهیزات لازم توسط نیروی دریایی به محل سانحه ارسال شده است.

محرابی تصریح کرد: درحال حاضر آب شهرستان جاسک قطع است اما تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان آب شرب مناطق مختلف وصل شود.

از زمان سیل‌زدگی(جمعه ۲۰ دی‌ماه) تاکنون موجی از خدمت رسانی از سوی نهادهایی همچون ستاد مدیریت بحران، استانداری، فرمانداری، هلال احمر، منطقه دوم نیروی دریایی ارتش، بسیج و سپاه با هدف یاری رسانی به سیل زدگان در شرق هرمزگان بویژه روستاهای جاسک به راه افتاده بوده واین کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

با گذشت چهار روز از بارندگی و سیل تخریب‌گر در هرمزگان بویژه در شرق استان، کار امداد رسانی بوسیله چرخبال و اکیپ‌های امداد ونجات زمینی با فروکش رودخانه‌های طغیان‌گر ومناسب سازی راه‌ها از روز گذشته به این مناطق آغاز شد که امروز دوشنبه این کمک‌ها شدت بیشتری به خود گرفته است.

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها