پیک امید، شادابی را به کودکان جزیره تنب بزرگ هدیه داد



مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ابوموسی با حضور در جزیره تنب بزرگ، پیک امید را برای کودکان این جزیره به ارمغان آورد.

به گزارش صبح ساحل، نجوا آزاد روز سه شنبه گفت: جهت عدالت آموزشی و پرورشی  به مدت ۲ روز در تنب بزرگ حضور داشته و در قالب برنامه‌های پیک امید برای کودکان این خطه ازمیهن اسلامی برنامه‌های فرهنگی، ادبی وهنری انجام شد.

وی بیان داشت: دراین مدت با برگزاری کارگاه‌های مختلف نقاشی، سفالگری، نوشتن خلاق، کاردستی، بازی و سرگرمی؛ دانش‌آموزان جزیره تنب بزرگ با فعالیت‌های کانون آشنا شدند.

مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری مرکز ابوموسی همچنین از عضویت ۳۴ نفر از دانش‌آموزان تنب بزرگ خبر داد و گفت: به خاطر شرایط خاص جزیره  کودکان از کلاس‌های فوق برنامه بی‌بهره هستند که پیشنهاداتی درباره برپایی یک پایگاه دائمی جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون نیز مطرح شد.

آزاد افزود: در گفت وگوی انجام شده با بخشداری جزیره تنب بزرگ قرار شد مربیان کانون بوموسی بتوانند در فاصله زمانی کمتری در این منطقه حضور پیدا کنند و به انجام فعالیت‌های فرهنگی وهنری بپردازند.

وی یادآورشد: بدون شک کودکان نیروهای بالقوه ای هستند که در شکل دادن به جامعه و تغییر و تحولات آینده نقشی بنیادی برعهده خواهند داشت.

امداد فرهنگی پیک امید با هدف ارائه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار، نابرخوردار و مناطق بحران زده، ایجاد مدیریت واحد برای آمادگی دائمی و اقدام موثر و مفید در خدمات رسانی فرهنگی به مناطق کم برخوردار و حضور موثر در شرایط وقوع بحران‌های طبیعی برای امیدآفرینی در میان کودکان و نوجوانان و همچنین ترویج روحیه کار داوطلبانه و فعالیت‌های جهادی میان مربیان، هنرمندان و نویسندگانِ حوزه ی کودک و نوجوان اجرا می‌شود.

با توجه به اینکه رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خدمات رسانیِ فرهنگی به کودکان و نوجوانان از طریق مراکز فرهنگی هنری سراسر کشور است لذا این کانون در مناطقی که امکان حضور کودکان و نوجوانان در مراکز ثابت وجود ندارد از مراکز پستی و سیار روستایی و شهری بهره می‌گیرد.

البته روستاها و مناطقی نیز وجود دارند که حضور مستمر واحدهای سیار در آن ها امکان پذیر نیست و همچنین در برخی از موارد، ممکن است به دلیل حوادث جوی و بلایای طبیعی، خدمات رسانی فرهنگی در برخی از مناطق کشور ضرورت پیدا کنداست.

جزیره تنب بزرگ با وسعت ۱۱ کیلومترمربع در جنوب جزیره قشم واقع شده است که از جنوب به جزیره بوموسی از شرق به عمان و ازغرب به تنب کوچک ختم می‌شود و از لحاظ سوق الجیشی از حساسیت خاصی برخوردار است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها