مدیرکل تعاون و کار هرمزگان:

28دی ماه آغاز فعالیت سامانه جامع روابط کار در هرمزگان



مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: ۲۸ دی ماه آغاز فعالیت سامانه جامع روابط کار در هرمزگان خواهد بود.

یه گزارش صبح ساحل، هادی ابراهیمی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: با راه اندازی سامانه جامع روابط کار، تمامی مراحل ثبت دادخواست و بررسی پرونده‌های مربوط به مسائل کارگری و کارفرمایی از طریق این سامانه انجام می‌شود.

ابراهیمی افزود: کمک به شفافیت در آرا، کاهش زمان دادرسی و افزایش در وقت و صحت آرا و کاهش قراردادهای سفید امضا و سایر مشکلاتی که در رابطه با مسابل کارگری و کارفرمایی وجود دارد، با راه اندازی این سامانه رفع می‌شود.

وی مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری در استان را بین ۹ تا ۱۰ روز ذکر و اضافه کرد: از طریق این سامانه این مدت زمان کاهش می‌یابد.

وی افزود: تمام کارگران و کارفرمایان جهت بهره مندی از این سامانه ابتدا باید به دفاتر پیشخوان دولت جهت ثبت نام و دریافت کد کاربری اقدام کنند و پس از آن تمامی مراحل مربوط به از طریق سامانه جامع روابط کار انجام می‌شود.

ابراهیمی اظهارداشت: سامانه جامع روابط کار در حوزه‌های مختلف همچون بازرسی کار، تشکلات کارگری و کارفرمایی، روابط کار، بیمه بیکاری، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار خدمت‌های خود را به جامعه کارگری و کارفرمایی می‌دهد و ایجاد شفافیت در اطلاعات مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی، کاهش کاغذ بازی اداری، تسریع در روند رسیدگی و پیگیری گارهای مربوط به روابط میان کارگر و کارفرما، جلوگیری از تخلف‌های کارفرمایان در برابر حقوق کارگران، ایجاد دسترسی به سامانه برای تمامی بازیگران جامعه کارگری و کارفرمایی، دسترسی دولت به اطلاعات و مشخصات کارگران و کارفرمایان از اهداف راه اندازی این سامانه است.

در راستای اجرای بند «ب ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه» مبنی بر تکلیف دستگاه‌های اجرایی بر الکترونیکی کردن فرایندها و برای کارآمدی هر چه بیشتر خدمات الکترونیکی و افزایش تعامل‌پذیری بین دولت و آحاد جامعه، معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی همگام با سیاست‌های دولت تدبیر و امید و در راستای مدیریت و نظارت هر چه بیشتر بر اجرای قانون کار و تنظیم روابط کار از طریق الکترونیکی کردن فرایندهای حوزه روابط کار در محدوده مشمولان قانون کار، اقدام به ایجاد سامانه جامعه روابط کار کرده است.

منبع: مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها